Regulamin Telefonicznej Obsługi Konsultacyjnej (Infolinia TOK)

Usługodawcą i Administratorem Danych Osobowych jest Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa z siedzibą w Przemyślu, ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000452408, NIP: 5170362236.

Z Usługodawcą można skontaktować się korzystając z połączenia: 16 679 16 16 lub adresu e-mail: sprzedaz@obpon.pl. Koszt połączenia telefonicznego jest zgodny z taryfą osoby dzwoniącej.

Niniejszy regulamin określa ogólne zasady korzystania z usługi Telefoniczna Obsługa Konsultacyjna (Infolinia TOK) oraz określa prawa i obowiązki stron w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną na rzecz Klientów.

Definicje

Regulamin – niniejszy Regulamin.

Usługodawca - Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Przemyślu, ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000452408, NIP: 5170362236.

Konsultant – osoba fizyczna uprawniona do wykonywania czynności doradczych, która w imieniu Usługodawcy świadczy Usługę na rzecz Klienta.

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, lecz posiadająca zdolność prawną, która zawarła z Usługodawca Umowę.

Strony – łącznie Usługodawca i Klient, pojęcie „Strona” zaś odnosi się do każdego z tych podmiotów z osobna.

Usługa lub zamiennie Infolinia TOK - usługa świadczona na rzecz Klienta przez Usługodawcę, na warunkach określonych w Regulaminie, w okresie abonamentowym, w formie telefonicznej, pod numerem telefonu wskazanym na stronie dedykowanej Usłudze, za pomocą której Klient może uzyskać od Konsultanta informacje w zakresie funkcjonowania Zakładów Pracy Chronionej oraz zatrudniania osób z niepełnosprawnościami przez pracodawców z otwartego rynku pracy.

Umowa – zawarta przez Strony umowa na korzystanie przez Klienta z Usługi.

K.c. – ustawa z dn. 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.

Okres abonamentowy - okres, w którym Usługodawca zapewnia świadczenie Usługi na rzecz Klienta przez Konsultanta na zasadach określonych w Regulaminie.

Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni dodatkowo wolnych od pracy u Usługodawcy zgodnie z obowiązującymi u niego wewnętrznymi regulacjami.

Strona www – strona dotyczącą oferowania Usługi prowadzona przez Usługodawca pod adresem: https://vademecumwiedzy.pl.

Abonament – opłata ponoszona przez Klienta w zamian za możliwość korzystania z Infolinii TOK.

Cennik – informacja o opłatach należnych Usługodawcy za świadczone na rzecz Klienta odpłatne Usługi, udostępniona mu przed zawarciem Umowy.

Konsument – Klient będący osobą fizyczną zawierającą z Usługodawcą Umowę, niezwiązaną bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby. Informuje się, że podawanie się za konsumenta, jeżeli jest to niezgodne z prawdą stanowi nieuczciwą praktykę rynkową w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Quasikonsument - Klient będący osobą fizyczną zawierającą z Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego. Quasikonsumentowi przysługują wyłącznie te uprawnienia, które wynikają z niniejszego Regulaminu oraz z Ustawy o prawach konsumenta.

§1 Postanowienia ogólne

  1. Za pomocą Infolinii TOK, poprzez zadanie pytania, Klient może uzyskać od Konsultanta informacje z zakresu funkcjonowania Zakładów Pracy Chronionej oraz zatrudniania osób z niepełnosprawnościami przez pracodawców z otwartego rynku pracy.
  2. Infolinia TOK jest udostępniana przez czas oznaczony równy okresowi abonamentowemu, w dni robocze pod dedykowanym w tym celu numerem telefonu 16 679 17 17 w godzinach dyżurów wskazanych na stronie https://vademecumwiedzy.pl. Z dniem upływu okresu abonamentowego, Klient traci prawo do korzystania z Usługi.
  3. Jednocześnie zaznacza się, iż numer Infolinii TOK może ulegać zmianie, zmiany takie nie są jednak zmianami Regulaminu. Zmiana numeru Infolinii TOK jest komunikowana przez Usługodawcę jednostronnie poprzez zamieszczenie nowego numeru Infolinii TOK na stronie internetowej i obowiązuje od chwili jego zamieszczenia.
  4. Klient nie jest uprawniony do zadawania pytań inną drogą, aniżeli poprzez ww. drogę telefoniczną (tj. numer Infolinii TOK). W szczególności informuje się, iż Usługodawca nie zapewnia realizacji Usługi Infolinii TOK w formie elektronicznej (e-mailem), ani pocztą zwykłą.
  5. Celem uzyskania od Konsultanta odpowiedzi na zadane pytanie konieczne jest staranne dostosowanie się przez Klienta do opisanych poniżej wytycznych. Zastrzega się, że istnieją pewne ograniczenia w zakresie korzystania z Infolinii TOK, w tym dotyczące zasad zadawania pytań, opisane w Regulaminie.
  6. Z zastrzeżeniem pkt 1-5 powyżej, Klient może w okresie abonamentowym objętym Umową zadać pytania w następujących obszarach:
    1. funkcjonowania Zakładów Pracy Chronionej,
    2. zatrudniania osób z niepełnosprawnościami przez pracodawców z otwartego rynku pracy.
  7. Zastrzega się, iż Usługa jest świadczona wyłącznie na rzecz Klienta, w sposób opisany w Regulaminie.
  8. Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, Usługa jest świadczona wyłącznie w razie pozytywnej weryfikacji numeru telefonu danego Klienta, który został wskazany przy opłaceniu Abonamentu.
  9. Jednocześnie zastrzega się, iż w razie ustalenia, że numer telefonu z którego dzwoni osoba w imieniu Klienta, nie został przez Klienta podany Usługodawcy, Usługa nie zostanie zrealizowana (odmowa dostępu do Usługi).
  10. Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień niniejszego paragrafu, Klient, w ramach korzystania z Usługi, winien posługiwać się wyłącznie osobami przez siebie zatrudnionymi. Osoby te, o ile dzwonią na Infolinię TOK w imieniu i na rzecz Klienta, nie mają statusu osób trzecich w rozumieniu Regulaminu, co nie narusza postanowień pkt 15 poniżej.
  11. Konsultant ma prawo odmówić odpowiedzi na pytanie w każdym z następujących przypadków:
    1. gdy pytanie nie jest tematycznie związane z obszarem określonym w pkt 6. powyżej, wykracza poza zakres ww. problematyki, lub też jest związane zarówno z tym obszarem, jak i odnosi się do problematyki, która nie jest nim objęta,
    2. gdy udzielenie odpowiedzi na pytanie wymagałoby zapoznania się przez Konsultanta z dokumentacją,
    3. gdy pytanie jest zadane w sposób nieprecyzyjny, niejasny lub ma zbyt ogólny charakter,
    4. gdy ten sam Klient ponownie zadał to samo lub na tyle podobne do poprzednio zadanego pytania, iż odpowiedź wcześniej udzielona pozostaje aktualna,
    5. gdy zadano pytanie inną drogą, niż przewidziana w ramach Infolinii TOK (tj. na numer Infolinii) np. poprzez przesłanie pytania na adres e-mail,
    6. gdy pytanie jest zadane w sposób wykraczający poza obowiązujące przepisy prawne lub gdy zmierza (bezpośrednio lub chociażby w sposób pośredni) do uzyskania odpowiedzi, której treść wykraczałaby poza obowiązujące przepisy prawa lub stanowiłaby podpowiedź tzw. obejścia prawa, przy czym zastrzega się, że każdy przypadek zachowania opisany powyżej, dokonany przez osobę, którą Klient posługuje się w celu skorzystania z Usługi, traktowany jest jak zachowanie Klienta.
  12. Odmowa udzielenia odpowiedzi na pytanie z przyczyn uprawniających do takiej odmowy wymienionych w niniejszym paragrafie nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi, lecz przewidziane w jej treści prawo Usługodawcy.
  13. O odmowie udzielenia odpowiedzi na pytanie, ze wskazaniem przyczyn takiego stanu rzeczy, Konsultant informuje podczas trwającego połączenia telefonicznego. Konsultant może jednocześnie z ww. odmową wskazać, jakich danych bądź zmian oczekuje, by móc odpowiedzieć na zadane pytanie i skierować Klienta do Działu sprzedaży i obsługi klienta.
  14. W razie niedostępności numeru Infolinii TOK podanego w pkt 2. powyżej, o ile jest to technicznie możliwe, Usługodawca – wedle swojego wyboru - zamieści na stronie www. tzw. zastępczy numer Infolinii TOK, który w okresie ww. niedostępności będzie właściwy celem skorzystania z Usługi podczas ww. niedostępności podstawowego numeru Infolinii TOK. Jednocześnie zastrzega się, że:
    1. ww. zastępczy numer Infolinii TOK jest ważny jedynie w okresie niedostępności podstawowego numeru Infolinii TOK,
    2. mogą zdarzyć się sytuacje, w których w okresie niedostępności podstawowego numeru Infolinii TOK nie będzie możliwe udostępnienie Klientom zastępczego numeru Infolinii TOK, o takich sytuacjach traktują § 2 pkt 16-18 Regulaminu,
    3. pozostałe zasady korzystania z numeru Infolinii TOK opisane w Regulaminie stosuje się również do numeru Infolinii TOK zastępczego, jeśli został on, stosownie do postanowień niniejszego punktu, udostępniony przez Usługodawcę.
  15. Podkreśla się, iż Klient obowiązany jest pouczyć wszystkie osoby, którymi posługuje się w celu skorzystania z Usługi o zasadach korzystania z Infolinii TOK, w tym o treści niniejszego paragrafu Regulaminu.
  16. O ile Strony zgodnie nie postanowią inaczej, w zakresie wykraczającym poza świadczenia opisane w Regulaminie, ani Usługodawca ani Konsultant, nie realizują na rzecz Klienta w ramach Usługi żadnych innych świadczeń niż te, które zostały opisane w Regulaminie w odniesieniu do każdego z nich.

§2 Pozostałe zasady dotyczące korzystania z Infolinii TOK

  1. Zastrzega się, iż korzystanie z Usługi (w tym wszystkie rozmowy prowadzone za pośrednictwem Infolinii TOK) na zasadach określonych w niniejszym paragrafie, w tym w szczególności w pkt 5. poniżej, jest rejestrowane (nagrywane), o czym osoba, którą Klient posługuje się celem korzystania z Usługi, dzwoniąca na numer Infolinii TOK, jest informowana przed skorzystaniem z tej Usługi. Brak zgody na rejestrację ww. rozmów uniemożliwia skorzystanie z Usługi.
  2. Klient obowiązany jest poinformować każdą osobę przez siebie zatrudnioną, którą będzie posługiwał się stosownie do postanowień Regulaminu, w celu skorzystania z Usługi, o tym, iż korzystanie z Usługi (w tym wszystkie rozmowy prowadzone za pośrednictwem Infolinii TOK) jest rejestrowane, powyższe obejmuje również obowiązek uzyskania zgody tych osób na ich nagrywanie. Akceptując Regulamin Klient oświadcza jednocześnie, iż pozyskał ww. zgodę. Obowiązki w tym zakresie obciążają wyłącznie Klienta, a odpowiedzialność Usługodawcy lub Konsultanta z tytułu poinformowania ww. osób i ewentualnego pozyskania ich zgód jest wyłączona.
  3. Klient nie jest uprawniony do przesyłania Usługodawcy, ani Konsultantowi jakichkolwiek materiałów, w tym dokumentów, w szczególności pism, orzeczeń sądowych i administracyjnych, projektów umów lub dokumentów. Ani Usługodawca, ani Konsultant nie przyjmują żadnych materiałów dostarczonych przez Klienta, ani nie analizują materiałów, które mimo postanowień niniejszego punktu zostały przez Klienta dostarczone, Usługodawcy nie obciąża obowiązek zwrotu tych materiałów. Klient jest obowiązany pouczyć o powyższym ograniczeniu każdą osobę przez siebie zatrudnioną, którą będzie posługiwał się, stosownie do postanowień Regulaminu, w celu skorzystania z Usługi.
  4. Osoba dzwoniąca na numer Infolinii TOK ze strony danego Klienta, celem skorzystania z Usługi, obowiązana jest posługiwać się tylko takimi danymi, które zapewniałyby anonimowość osób, których pytanie dotyczy. Jednocześnie jednak zastrzega się, iż o ile, w ramach realizacji Usługi, dojdzie do podania Konsultantowi lub Usługodawcy przez Klienta danych osobowych w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, to zastosowanie znajdzie polityka prywatności dostępna na stronie Usługodawcy pod adresem: https://vademecumwiedzy.pl, względem której korzystanie z Infolinii TOK na mocy Regulaminu ma charakter akcesoryjny. Klient jest obowiązany pouczyć o powyższym ograniczeniu i ww. zasadach przetwarzania danych każdą osobę przez siebie zatrudnioną, którą będzie posługiwał się, stosownie do postanowień Regulaminu, w celu skorzystania z Usługi.
  5. Klient, zawierając Umowę i/lub akceptując Regulamin, oświadcza jednocześnie, iż:
    1. akceptuje bez zastrzeżeń zasady korzystania z Infolinii TOK, tj. w szczególności zasady dotyczące przetwarzania przez Usługodawcę i/lub Konsultanta danych osobowych (o ile dojdzie do ich udostępnienia Usługodawcę i/lub Konsultantowi przez Klienta), w tym zwłaszcza nagrywania i archiwizowania przez Usługodawcę rozmów w ramach Infolinii TOK, na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie, z jednoczesnym zastrzeżeniem, iż:
      • ww. przetwarzanie (w tym ww. nagrywanie) jest ograniczone wyłącznie do celów i zakresu opisanych szczegółowo w pkt. 1-2. powyżej,
      • ww. archiwizowanie następuje przez czas oznaczony nie dłuższy niż 12 miesięcy i jest dokonywane wyłącznie przez Usługodawcę oraz wyłącznie w celu realizacji Usługi (w tym realizacji usług reklamacyjnych) i/lub na potrzeby rozliczeń Stron i/lub dochodzenia roszczeń związanych z realizacją Usługi, zaś po ww. okresie dane te podlegają anonimizacji lub usunięciu,
    2. w sposób należyty zrealizował wszystkie obowiązki wskazane w pkt 1. - 5. powyżej.
  6. Podkreśla się, że Usługodawca nie świadczy Usługi, w tym w szczególności nie świadczy usług doradztwa prawnego i podatkowego.
  7. Podkreśla się, iż Usługodawca realizuje Usługę, której istota polega na udzielaniu informacji z zakresu zatrudniania osób z niepełnosprawnościami, funkcjonowania Zakładów Pracy Chronionej, wyłącznie jednak w granicach obowiązującego prawa i w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, tendencje orzecznicze oraz wiodące nurty w piśmiennictwie eksperckim oraz doświadczenia Usługobiorcy.
  8. Zastrzega się, że odpowiedzi na pytania mają charakter autorski, a także iż są wypracowane na podstawie obowiązujących przepisów prawnych, tendencji orzeczniczych, wiodących nurtów w piśmiennictwie eksperckim oraz doświadczenia Usługobiorcy. Konsultant nie ma jednak obowiązku wykorzystać w każdej sytuacji świadczenia Usługi wszystkich ww. źródeł, konieczność, a także zakres i stopień takiego wykorzystania, uzależnia się od treści pytania zadanego przez Klienta.
  9. Zastrzega się, że Usługodawca w żadnym razie nie gwarantuje, iż Klient korzystający z Usługi otrzyma rozwiązanie dla Niego satysfakcjonujące. W szczególności, nie gwarantuje się, iż Klient w ramach korzystania z Usługi otrzyma taką informację o prawie czy takie rozwiązanie prawne lub faktyczne, które będzie informacją lub rozwiązaniem jedynym właściwym czy uniwersalnym. Należyta realizacja Usługi polega na zaprezentowaniu rozwiązania zgodnego z obowiązującymi przepisami prawnymi, tendencjami orzeczniczymi (o ile w odniesieniu do danego pytania jest możliwe ich zastosowanie) lub z wiodącymi tezami ekspertów (również tylko, o ile takie zostały w odniesieniu do zadanego pytania zaprezentowane). W szczególności podkreśla się, iż w przypadku przedstawienia przez Klienta takiego problemu, którego rozwiązanie nie jest – w świetle obowiązujących przepisów prawnych lub praktyki lub tez z piśmiennictwa – jednoznaczne, realizacja Usługi może polegać na zaprezentowaniu wariantów rozwiązań.
  10. Zastrzega się jednocześnie, iż treść odpowiedzi uzależniona jest od przedstawionego stanu faktycznego, w tym od poziomu jego skomplikowania i rzetelności przekazu ze strony Klienta. Stosownie do tego, podkreśla się, iż Klient (osoba, którą posługuje się on celem skorzystania z Usługi), zadając pytanie, obowiązany jest:
    1. przedstawić stan faktyczny w sposób zwięzły i rzetelny, tj. zaprezentować tylko te okoliczności stanu faktycznego, które mają znaczenie dla rozstrzygnięcia problemu (udzielenia odpowiedzi na pytanie),
    2. posługiwać się wyłącznie prawdziwymi danymi,
    3. posługiwać się tylko takimi danymi, które zapewniałyby anonimowość osób, których pytanie dotyczy,
    4. unikać pojęć (zwrotów), które nosiłyby znamiona bezprawnych lub których użycie narażałaby jego lub Klienta na odpowiedzialność prawną, w tym takich, które nosiłby znamię dyskryminacyjnych czy naruszających dobra osobiste osób trzecich,
    5. udzielić niezbędnych odpowiedzi lub przekazać dodatkowe informacje, o ile ich przekazanie będzie wymagane przez Konsultanta, celem ustalenia stanu faktycznego, zgodnie z zasadą prawdy obiektywnej.
  11. Jednocześnie zastrzega się, iż Konsultant nie ma obowiązku weryfikacji przedstawionego mu podczas realizacji Usługi stanu faktycznego, jak również nie ma obowiązku zadawania pytań dodatkowych w każdej sytuacji, a udzielona odpowiedź opiera się wyłącznie na okolicznościach i informacjach przekazanych przez Klienta, tym samym wyłącznie Klient ponosi odpowiedzialność za rzetelność przedstawionego stanu faktycznego przyjętego za podstawę udzielonej odpowiedzi.
  12. W takim zakresie, w jakim jest to dozwolone w świetle obowiązujących przepisów prawnych, Usługodawca oraz Konsultant wyłączają swoją odpowiedzialność prawną za ewentualne szkody pozostające w związku z korzystaniem z Usługi przez Klienta.
  13. Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień Regulaminu, Konsultant udziela odpowiedzi na zadane pytanie, o ile zostało ono zadane w sposób prawidłowy, w tym odpowiadający wymogom określonym w pkt 10. powyżej, jak i w pozostałych postanowieniach Regulaminu niezwłocznie, tj. podczas tej samej rozmowy, w ramach której zadano to pytanie.
  14. Jeżeli jednak charakter i/lub rozmiar zadanego pytania (przedstawionego problemu) będzie wymagał od Konsultanta przemyślenia lub zapoznania się z obowiązującymi przepisami, aktualnymi opiniami ekspertów lub też do udzielenia odpowiedzi konieczne okaże się dokonanie wnikliwej analizy lub obliczeń, wówczas Konsultant może skierować Klienta do Działu sprzedaży i obsługi klienta w celu ustalenia zakresu i sposobu wykonania Usługi.
  15. W przypadku, gdy pytanie nie odpowiada określonym w Regulaminie wymogom, termin do udzielania odpowiedzi na to pytanie nie biegnie w ogóle. Dopiero po poprawieniu pytania, o ile będzie miało to miejsce w okresie abonamentowym, w taki sposób, by odpowiadało ono tym wymogom, termin zaczyna biec.
  16. Usługodawca zastrzega, iż Infolinia TOK (zarówno numer podstawowy Infolinii TOK, jak i numer zastępczy) może być niedostępna wskutek awarii (np. w dostawie prądu), a także działań o charakterze siły wyższej, na co akceptując Regulamin Klient godzi się.
  17. Usługodawca nie ma wpływu i nie odpowiada za niedostępność Infolinii TOK, jak i za jej wadliwe funkcjonowanie spowodowane zachowaniem systemów nieadministrowanych przez Usługodawcę, a niezbędnych dla udostępnienia i prawidłowego jej działania, w tym za zachowania podmiotów udostępniających łącza telefoniczne lub z przyczyn o charakterze siły wyższej.
  18. Okresy niedostępności Infolinii TOK z przyczyn, o których mowa w pkt 16-17 powyżej nie mają wpływu na bieg okresu abonamentowego.

§3 Zawarcie i rozwiązanie umowy

  1. Zawarcie Umowy o świadczenie Usług, następuje w wyniku skutecznego zakupu przez Klienta abonamentu.
  2. Za skuteczny zakup uważa się dzień zaksięgowania płatności na koncie bankowym Usługodawcy. W zakresie Konsumenta:
    1. przy zamówieniach składanych internetowo wymagana jest także uprzednia akceptacja Regulaminu oraz kliknięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”,
    2. jeżeli Umowa zawierana jest przez telefon lub poprzez wymianę podpisanych dokumentów, zawarta jest ona z chwilą potwierdzenia przez Konsumenta woli zawarcia umowy, po wcześniejszym przesłaniu do Konsumenta potwierdzenia jej warunków przez Usługodawcę (oferta).
  3. Umowa zawierana jest na czas określony, z opcją automatycznego przedłużenia, zgodnie z pierwotną ofertą przyjętą przez Klienta.
  4. Okres obowiązywania Umowy ulegnie automatycznemu przedłużeniu na kolejny taki sam okres, o ile Klient nie wyrazi w formie dokumentowej przeciwnego oświadczenia woli najpóźniej na 7 dni przed upływem terminu obowiązywania Umowy, przy czym w zakresie Klientów o statusie Konsumenta uprawnieni są oni do oświadczenia o jej nieprzedłużaniu, najpóźniej do ostatniego dnia jej obowiązywania, a ponadto są oni uprawnieni do odstąpienia od automatycznie przedłużonej Umowy ze skutkiem od dnia takiego przedłużenia, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o automatycznym przedłużeniu umowy z zastrzeżeniem pkt. 8-9.
  5. W zakresie Klientów o statusie Konsumenta warunki Umowy, na jakich będzie ona kontynuowana w wyniku automatycznego przedłużenia okresu jej obowiązywania, nie mogą być mniej korzystne niż przewidziane w ramach pierwotnej Umowy, a w szczególności nie może się to wiązać dla Klienta będącego Konsumentem z jakimikolwiek ponoszonymi przez niego zwiększonymi kosztami. W przypadku pozostałych Klientów opłata abonamentowa może ulec automatycznej waloryzacji, nie częściej niż co 12 miesięcy, liczonych od momentu zawarcia Umowy.
  6. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), Klientom będącymi Konsumentami przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, w terminie 14 dni od daty Rejestracji. Do odstąpienia od Umowy konieczne jest złożenie Usługodawcy stosownego oświadczenia.
  7. Z zastrzeżeniem poniższych punktów Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, dokonuje zwrotu dokonanych przez Konsumenta płatności.
  8. Prawo do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w pkt. 6, nie przysługuje jeżeli Konsument uprzednio poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia usług o tym, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy, skorzystał z Infolinii TOK.
  9. Jeżeli zamawiając dostęp do Infolinii TOK, Klient zażądał rozpoczęcia jej wykonywania przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia, po odstąpieniu od umowy, ma on obowiązek zapłaty stosownej opłaty za dostęp do Infolinii TOK. W przypadku gdy Usługodawca rozpocznie wykonywanie usługi przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia, będzie wymagał od Klienta będącego konsumentem złożenia oświadczenia zawierającego wyraźne żądanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, że ten przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Usługodawcę.
  10. Usługodawca ma prawo rozwiązać Umowę w części dotyczącej Usługi (wyłącznie w tej części) za wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym w każdym z następujących przypadków:
    1. Klient naruszył w sposób rażący postanowienia Regulaminu,
    2. Klient udostępnił Usługę osobie trzeciej lub umożliwił jej skorzystanie z Usługi,
    3. Klient opóźnia się z zapłatą wynagrodzenia Usługodawcy, a okres opóźnienia przekracza 14 (czternaście) dni.
  11. Klient ma prawo rozwiązać Umowę w części dotyczącej Usługi (wyłącznie w tej części) w sytuacjach opisanych w obowiązujących przepisach prawnych.
  12. Klient ma prawo rozwiązać Umowę za wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Usługodawca, wbrew postanowieniom Regulaminu, nie świadczy na jego rzecz Usługi. Rozwiązanie Umowy w trybie podanym w niniejszym punkcie winno zostać poprzedzone wezwaniem Usługodawcy do realizacji przedmiotu Umowy i wyznaczeniem w tym celu dodatkowego terminu, nie krótszego niż 14 (słownie: czternaście) dni.

§4 Wymogi techniczne

  1. Do korzystania z Usługi niezbędne jest posiadanie aparatu telefonicznego z obsługą połączeń stacjonarnych do Polski, a Klient akceptując Regulamin i/lub zawierając Umowę, a jeżeli zawarcie Umowy poprzedziło złożenie zamówienia, składając zamówienie, oświadcza tym samym, że zapoznał się z nimi i akceptuje je.
  2. Wymogi techniczne mogą ulegać zmianom i zmiany takie nie stanowią zmiany Regulaminu/Umowy, ale są notyfikowane poprzez zamieszczenie przez Usługodawcę na stronie Usługi.
  3. Koszty dostosowania się do wymogów technicznych niezbędnych do korzystania z Usługi, w tym koszty połączenia z numerem Infolinii TOK (także wynikających ze zmian wprowadzonych w trakcie okresu abonamentowego) ponosi Klient. Usługodawca nie pokrywa kosztów związanych z korzystaniem z numeru Infolinii TOK, stawki za połączenie określone są przez aktualnego operatora, zgodnie z przyjętym u niego cennikiem.

§5 Wynagrodzenie Usługodawcy

O ile Strony wyraźnie nie postanowią inaczej, w tym o ile Regulamin lub Umowa nie stanowią inaczej, wszystkie realizowane przez Usługodawcę na rzecz Klienta w ramach Usługi świadczenia, są odpłatne i objęte wynagrodzeniem ustalonym przez Strony w Umowie lub w Cenniku.

§6 Postępowanie reklamacyjne

  1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usług przez Usługodawcę lub nierealizowania ich zgodnie z Regulaminem, Klient ma prawo złożenia reklamacji bezpośrednio do Usługodawcy.
  2. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług należy zgłaszać z podaniem opisu reklamacji i przyczyn jej zgłoszenia oraz podaniem danych identyfikujących Klienta wnoszącego reklamację.
  3. Reklamacje należy zgłosić drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@obpon.pl. Reklamacja dotycząca Usług może zostać przesłana również w formie pisemnej na adres: ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl wraz z informacjami, o których mowa w pkt 13 niniejszego paragrafu.
  4. Usługodawca zobowiązany jest wykonać na rzecz Konsumenta Usługę bez wad i ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za jej wady fizyczne lub prawne w zakresie określonym w art. 556 i następne Kodeksu Cywilnego.
  5. Usługodawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Usługi zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wyświadczenia Usługi Klientowi.
  6. W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna Usługi została stwierdzona przed upływem roku od dnia jego wydania Konsumentowi, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Usługi.
  7. Jeżeli Usługa ma wadę, Konsument korzystając z uprawnień z tytułu rękojmi, może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Usługodawca niezwłocznie wykona Usługę wolną od wad albo wadę usunie.
  8. Jeżeli Usługa ma wadę, Konsument może również żądać jej wykonania bez wad albo usunięcia wady.
  9. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada Usługi jest nieistotna.
  10. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona Usługodawca zobowiązuje się wykonać Usługę bez wad lub usunąć wadę w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Klienta.
  11. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, Usługodawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od Umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki Konsument wybrał przy dokonywaniu zakupu Usługi.
  12. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Usługi na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.
  13. Każda reklamacja złożona przez Klienta powinna zawierać następujące elementy:
    1. dane identyfikacyjne Klienta,
    2. datę i, o ile to możliwe, godzinę rozmowy telefonicznej, której dotyczy reklamacja (tj. tę rozmowę, podczas której zostało zadane pytanie i udzielona została odpowiedź na nie), szczegółowy opis przedmiotu problemu,
    3. numer telefonu (w Polsce) lub adres e-mail, pod który odpowiednio do rodzaju reklamacji Usługodawca będzie mógł skierować odpowiedź dotyczącą złożonej reklamacji, w przypadku zgłoszenia reklamacji e-mailem odpowiednio Usługodawca albo Konsultant ma prawo dokonać zwrotnie informacji o rozpatrzeniu informacji na ww. e-mail, tudzież skorzystać z niego celem uzyskania dodatkowych danych do jej rozpatrzenia,
    4. wskazanie wszystkich okoliczności uzasadniających reklamację,
    5. określenie zakresu żądania przez Klienta składającego reklamację.
  14. Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Usługodawca zwraca się do Klienta składającego reklamację o ich uzupełnienie.
  15. Reklamacja dotycząca problemów z dostępem do numeru Infolinii TOK, zostanie oceniona przez Usługodawcę pod kątem spełnienia kryteriów czy została ona wniesiona prawidłowo. Reklamacja uznana za wniesioną prawidłowo, zostanie rozpatrzona przez Usługodawca niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w terminie 7 (słownie: siedmiu) Dni Roboczych od dnia jej zgłoszenia w sposób podany w pkt 3. powyżej.
  16. Reklamacja dotycząca jakości Usług świadczonych w ramach Infolinii TOK zostanie niezwłocznie oceniona przez Usługodawcę. Reklamacja uznana za wniesioną prawidłowo, zostanie rozpatrzona niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w terminie 14 (słownie: czternastu) Dni Roboczych od dnia jej zgłoszenia w sposób podany w Regulaminie. Załatwienie reklamacji będzie polegać w szczególności na zbadaniu i wskazaniu czy Usługa została wykonana wadliwie (tj. czy odpowiedź na zadane pytanie była udzielona w wadliwy sposób), jak i czy ww. wady wynikły z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy, czy też z innych przyczyn. W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną, Usługodawca skontaktuje się z Klientem w celu udzielenia Klientowi nowej, poprawnej odpowiedzi na postawione przez Klienta pytanie objęte reklamacją.
  17. Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 14 Dni Roboczych od daty otrzymania reklamacji w sposób określony w niniejszym paragrafie. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin ten liczy się od dnia dostarczenia uzupełnionej reklamacji.
  18. Jeżeli Konsument składa roszczenie z tytułu rękojmi, rozpatrzenie wniosku i powiadomienie Konsumenta o jego przyjęciu bądź odrzuceniu następuje w terminie 14 dni kalendarzowych od daty złożenia. Niewywiązanie się przez Usługodawcę z powyższego obowiązku oznacza, że uznał on takie żądanie za uzasadnione.
  19. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, zostanie wysłana wyłącznie na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym na wyraźną prośbę Klienta, Usługodawca wysyła odpowiedź na reklamację na inny adres poczty elektronicznej, wskazany przez Klienta lub w formie pisemnej na wskazany przez Klienta adres do korespondencji. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, może też być udzielona przez Usługodawcę lub przedstawiciela Usługodawcy bezpośrednio Klientowi drogą telefoniczną.
  20. W terminie 7 dni od dnia udzielenia przez Usługodawcę odpowiedzi na złożoną reklamację, Klient wskazuje czy akceptuje przedstawioną propozycję rozpatrzenia reklamacji. Niedotrzymanie tego terminu przez Klienta uprawnia Usługodawcę do uznania drogi postępowania reklamacyjnego za wyczerpaną i przyjęcia udzielonej odpowiedzi na reklamację za ostateczną.
  21. W przypadku braku akceptacji Klienta odnośnie propozycji rozpatrzenia reklamacji, o której mowa w punkcie poprzedzającym i podania przez Klienta przyczyn odmowy tej akceptacji, w terminie tam określonym Usługodawca ponownie rozpatruje reklamację w terminie 7 Dni Roboczych. Odpowiedź Usługodawcy na reklamację po upływie tego terminu jest ostateczna.
  22. W przypadku ostatecznego uznania reklamacji Usługi za nieuzasadnioną, Usługodawca przekaże Klientowi szczegółowe uzasadnienie podjętej decyzji.
  23. Klient będący Konsumentem, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, na przykład:
    1. uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu o prawa majątkowe wynikłe z zawartej umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich,
    2. uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między nią, a Usługodawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,
    3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim, a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Porady udzielane są przez Federację Konsumentów i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.
  24. Dodatkowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
  25. Dostrzeżone przez Klienta wady w zakresie funkcjonowania Infolinii TOK i/lub realizacji Usługi, inne niż spełniające kryteria do uznania ich za prawidłowo wniesioną reklamację, mogą być brane pod uwagę przez Usługodawcę jedynie w miarę doskonalenia zasad dotyczących odpowiednio udostępniania i/lub świadczenia Usługi, stosownie do planu jej rozwoju. W żadnym razie jednak Usługodawca nie jest zobowiązany do wzięcia pod uwagę ww. uwag.

§7 Odpowiedzialność Usługodawcy i siła wyższa

  1. W zakresie, w jakim jest to dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów prawnych, w tym zwłaszcza z zastrzeżeniem postanowień art. 473 § 2 k.c., wyłącza się odpowiedzialność Usługodawcy za wszelkie skutki związane z korzystaniem z Usługi, w tym za szkody wynikłe z korzystania z niej lub niemożności skorzystania z niej, w szczególności zaś za szkody wynikłe w związku z realizacją Usługi na rzecz Klienta. Powyższe wyłączenie odpowiedzialności obowiązuje także po rozwiązaniu lub wygaśnięciu Umowy, niezależnie od tego, w jakim trybie doszło do jej rozwiązania czy wygaśnięcia.
  2. Przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne, o charakterze nadzwyczajnym, któremu nie można zapobiec, nawet przy zachowaniu najwyższego stopnia staranności, np. powodzie, trzęsienia ziemi, wojna, epidemia wirusa lub choroby.
  3. Każda ze Stron winna poinformować drugą stronę o okolicznościach siły wyższej, niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości o nich, a jeżeli z powodu siły wyższej nie byłoby to możliwe, niezwłocznie po ustaniu tych okoliczności oraz dołożyć wszelkich starań w celu usunięcia skutków działań siły wyższej dla wykonywania zobowiązań zaciągniętych w Umowie.
  4. Usługodawca nie odpowiada za niewykonanie Usługi spowodowane siłą wyższą.

§8 Postanowienia końcowe

  1. Klienta obowiązuje zakaz posługiwania się w ramach korzystania z Usługi treściami o charakterze bezprawnym.
  2. Klient zawierając Umowę oświadcza tym samym, że akceptuje Regulamin bez zastrzeżeń.
  3. Klient nie może bez pisemnej zgody Usługodawcy:
    1. przenieść praw i/lub obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią,
    2. ustanowić praw na prawach wynikających z Umowy.
  4. Umowa podlega prawu polskiemu. Wszelkie spory wynikłe na tle wykonywania Umowy, będzie rozstrzygał sąd polski, właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy, z zastrzeżeniem uprawnień przysługujących Konsumentom.
  5. Usługodawca ma prawo dokonać zmiany numeru telefonu, strony internetowej i innych adresów podanych w treści Regulaminu poprzez przesłanie informacji na ten temat do Klienta na podany przez niego adres (podane adresy) poczty elektronicznej lub opublikowanie informacji na stronie. Wyżej wymienione zmiany nie są zmianami Regulaminu ani Umowy.
  6. Usługodawca zastrzega możliwość zmiany Regulaminu lub wydania nowych ogólnych warunków umowy w trakcie trwania Umowy w odniesieniu do Usługi. W szczególności ww. zmiana jest uprawniona, gdy dojdzie do zmiany przepisów prawnych, zostaną wydane orzeczenia istotne z punktu widzenia dotychczasowej treści Regulaminu, bądź też Usługodawca dokona takich zmian natury technologicznej dotyczących realizacji Usługi, które nie zostały przewidziane w treści Regulaminu. Jeżeli Usługodawca będzie zainteresowany związaniem Klienta odpowiednio nowymi ogólnymi warunkami umowy lub zmienionym Regulaminem, to winien umożliwić Klientowi zapoznanie się z nowymi warunkami na co najmniej 14 dni przed ich wejściem w życie. Jeżeli w terminie 14 dni od dnia doręczenia ww. zmienionych lub nowych ogólnych warunków umowy Klient nie dokona wypowiedzenia Umowy w części dotyczącej Usługi (wyłącznie w tej części), z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, odpowiednio nowe ogólne warunki umowy lub zmieniony regulamin będą go wiązać po upływie ww. terminu do złożenia wypowiedzenia, nie wcześniej jednak niż z datą ich wejścia w życie. W przypadku niezachowania powyższego trybu, nowe ogólne warunki umowy, ani zmieniony regulamin nie będą miały zastosowania do Klienta, będzie go wiązać dotychczasowy Regulamin.
  7. Zmiany określone w treści Regulaminu opisane jako niestanowiące zmiany Regulaminu (lub Umowy) lub analogicznie nie wymagają zastosowania trybu określonego w pkt 6. powyżej i nie uprawniają do rozwiązania Umowy w części dotyczącej Usługi (ani tym bardziej w całości) w trybie tam opisanym.
  8. Klient winien informować pisemnie Usługodawcę o każdej zmianie swojego adresu, a jeżeli wskazał adres do doręczeń o każdej zmianie adresu do doręczeń. Zmiana taka staje się skuteczna z datą doręczenia ww. notyfikacji Usługodawcy. W braku notyfikacji ww. zmiany wszelkie pisma, w tym zawierające oświadczenia woli Usługodawcy, na adres ostatnio podany (w przypadku podania adresu do doręczeń na ostatnio podany adres do doręczeń) uważa się za skutecznie doręczone pod tym właśnie adresem.
  9. Regulamin ma zastosowanie do Umów zawartych od dnia wejścia w życie Regulaminu.
  10. Regulamin wchodzi w życie od dnia 01.06.2024.

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.