Regulamin świadczenia usług na portalu Vademecum Wiedzy

Właścicielem Portalu, Usługodawcą i Administratorem Danych Osobowych jest Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Przemyślu, ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000452408, NIP: 5170362236.

Z Usługodawcą można skontaktować się korzystając z infolinii 0801003031 (dla połączeń stacjonarnych), tel. (16) 679-16-16 (dla połączeń komórkowych) lub adresu e-mail: biuro@obpon.pl. Koszt połączenia telefonicznego jest zgodny z taryfą osoby dzwoniącej.

Niniejszy regulamin określa ogólne zasady korzystania z serwisu zamieszczonego pod adresem https://vademecumwiedzy.pl (dalej: Portal) oraz określa prawa i obowiązki stron w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną zarówno na rzecz Użytkowników i Użytkowników niezalogowanych.

Definicje

Usługodawca - Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Przemyślu, ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000443549, REGON: 180921737, NIP: 5170361076.

Abonament - opłata ustalona w Cenniku ponoszona przez Użytkownika w zamian za możliwość korzystania z Materiałów stanowiących zasoby Portalu.

Cennik - informacja o opłatach należnych Usługodawca za świadczone na rzecz Użytkownika odpłatne Usługi udostępniana mu przed zawarciem Umowy.

Portal lub portal internetowy - serwis internetowy w domenie https://vademecumwiedzy.pl, służący świadczeniu przez Usługodawcę Usług oraz zawierający Materiały.

Dni Robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93, z późn. zm.).

Materiały - treści cyfrowe w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), wszelkie zbiory informacji, teksty, elementy, algorytmy, schematy, utwory, oznaczenia, nazwy, znaki, symbole, wizerunki, nagrania, niezależnie od ich charakteru, formatu i sposobu zapisu lub przedstawienia, umieszczone i udostępnione przez Usługodawcę na Portalu w ramach Umowy.

Okres Rozliczeniowy - okres, za który naliczany jest Abonament (wystawiana faktura VAT przez Usługodawcę). Okres Rozliczeniowy dla danej Umowy o świadczenie Usług płatnych wskazany jest w ofercie Usługodawca przyjętej przy jej zawieraniu przez Użytkownika.

Regulamin - niniejszy regulamin.

Umowa - umowa o dostęp do zasobów Portalu na zasadach określonych w Regulaminie, zawarta pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą na czas przewidziany zgodnie z Regulaminem.

Usługi - dostęp do Materiałów na Portalu udostępniony Użytkownikowi przez Usługodawcę na podstawie Umowy.

Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która prawidłowo dokonała rejestracji w Portalu i korzysta z Usług, na zasadach określonych Regulaminem i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

Zarejestrowany Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która prawidłowo dokonała rejestracji w Portalu i korzysta z Usług, na zasadach określonych Regulaminem i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

Zablokowanie dostępu do Usług - stan, w którym Użytkownik nie może, z przyczyn określonych w Regulaminie, korzystać z Usług.

Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną zawierającą z Usługodawcą Umowę, niezwiązaną bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby. Informuje się, że podawanie się za konsumenta, jeżeli jest to niezgodne z prawdą stanowi nieuczciwą praktykę rynkową w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Quasikonsument - Usługobiorca będący osobą fizyczną zawierającą z Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego. Quasikonsumentowi przysługują wyłącznie te uprawnienia, które wynikają z niniejszego Regulaminu oraz z Ustawy o prawach konsumenta.

§1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną, w zakresie dostępu do zasobów zawartych na portalu https://vademecumwiedzy.pl
  2. Niniejszy Regulamin znajduje zastosowanie także wobec podmiotów będących Przedsiębiorcami w rozumieniu przepisu art. 43(1) Kodeksu Cywilnego, tj. osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  3. W zakresie w jakim postanowienia niniejszego Regulaminu nie stanowią inaczej, ma on także zastosowanie w całości do Konsumentów i Quasikonusumentów. Quasikonsumenci są w takim przypadku traktowani jak Konsumenci, przy czym nie dotyczą ich wyłączenia w stosowaniu zapisów Regulaminu wobec Konsumentów, o których mowa w § 4 pkt 10 oraz uprawnienia wskazane w §11 pkt 10 Regulaminu.
  4. Usługodawca udostępnia nieodpłatnie w Portalu Użytkownikowi Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie Usług.
  5. Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem.
  6. Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu.
  7. Wszelkie prawa do Portalu, w tym autorskie prawa majątkowe, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej i Materiałów, należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  8. Użytkownik nie jest uprawniony do udostępniania lub rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób Materiałów, ani do zachęcania lub zezwalania jakimkolwiek osobom trzecim na ich udostępnianie lub rozpowszechnianie w inny sposób, w tym w szczególności przez publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, zarówno odpłatnie, jak i nieodpłatnie.
  9. Wszelkie zawarte w Portalu treści objęte jego tematyką mają charakter wyłącznie informacyjny. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, iż zamieszczone w ramach Materiałów informacje, w tym między innymi rady, porady i wskazówki nie zastąpią porad i wskazówek udzielonych bezpośrednio przez eksperta lub inną kompetentną osobę, po szczegółowej analizie konkretnego przypadku i jego wszystkich okoliczności. Działania lub zaniechania podejmowane w oparciu o te treści mogą spowodować także powstanie szkód w zakresie w jakim treści mogą nie uwzględniać specyficznych indywidualnych okoliczności danego przypadku, w związku z czym ich podejmowanie nie jest rekomendowane bez indywidualnej konsultacji bezpośrednio z uprawnionym specjalistą, który takie okoliczności uwzględni.

§2 Warunki świadczenia usług przez usługodawcę

  1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Użytkownik i Usługodawca są następujące:
    1. stabilne połączenie z siecią Internet,
    2. przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML. Dla prawidłowego działania Portalu przeglądarka powinna akceptować pliki cookies.
  2. W przypadku Usług dostępnych za pomocą urządzeń mobilnych, warunkiem ich świadczenia jest posiadanie właściwego rodzaju urządzenia mobilnego oraz poprawne zainstalowanie aplikacji mobilnej w pamięci tego urządzenia lub poprawne zainstalowanie przeglądarki internetowej.
  3. Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Portalu może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje Użytkownikom podjęcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania, w szczególności w procesie przesyłania Usługodawcy danych wrażliwych.
  4. Korzystanie z Portalu oznacza każdą czynność, która prowadzi do zapoznania się lub korzystania przez Użytkownika z Materiałów.
  5. Korzystanie z Portalu odbywać może się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie oraz w obowiązujących przepisach prawa.
  6. Dostęp do Materiałów płatnych możliwy jest wyłącznie po zarejestrowaniu się w Portalu i opłaceniu dostępu. Rejestracja polega na wypełnieniu wyświetlonych na ekranie pól formularza z danymi. W przypadku późniejszej zmiany jakichkolwiek danych, o których mowa powyżej Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie je zaktualizować.
  7. Użytkownik samodzielnie ustala indywidualne hasło przypisane do swojego konta (przy pierwszym logowaniu). Użytkownik odpowiada za utrzymanie w tajemnicy tego hasła. Usługodawca nie odpowiada za udostępnianie przez Użytkownika danych powiązanych z indywidualnym kontem osobom trzecim.
  8. Zatwierdzenie wypełnionego w Portalu formularza z danymi Użytkownika jest równoznaczne z oświadczeniem, że podane dane są prawdziwe.
  9. Po zatwierdzeniu wypełnionego formularza Portal przesyła na podany przez Użytkownika adres e-mail stosowną informację potwierdzającą założenie i możliwość zalogowania się na konto.
  10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odrzucenia rejestracji Użytkownika w przypadku podania przez Użytkownika nieprawdziwych informacji, jeżeli zaproponowana przez niego nazwa jest już używana w ramach Portalu lub jeżeli Usługodawca poweźmie uzasadnioną, wiarygodną informację, że jest podane przez Użytkownika dane są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, naruszają dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.
  11. Zalogowany Użytkownik, który zamówił i opłacił dostęp w formie abonamentowej ma możliwość zadawania pytań do ekspertów w ilości zgodniej z abonamentem, który wykupił.
  12. Administrator dołoży należytych starań, aby odpowiedzi ekspertów udzielane były w ciągu 72 godzin od zarejestrowania pytania w Portalu. Administrator zastrzega jednak, iż termin odpowiedzi ekspertów na zadane pytania wyniesie do 5 dni roboczych od zarejestrowania pytania w Portalu.
  13. W Portalu udzielane są odpowiedzi na pytania z zakresu funkcjonowania Zakładów Pracy Chronionej oraz firm z tzw. otwartego rynku pracy dotyczące szeroko pojętego zatrudniania i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami.
  14. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy udzielenia odpowiedzi na pytanie z uwagi na zakres, którego Usługa nie dotyczy lub w przypadku braku możliwości udzielenia odpowiedzi na pytanie, co do którego istnieją wątpliwości interpretacyjne w związku z aktualnie zmieniającym się prawem. Usługodawca niezwłocznie tj. maksymalnie w ciągu jednego dnia roboczego od daty rejestracji pytania w serwisie informuje o tym fakcie Użytkownika.
  15. Jeżeli zadane pytanie wymaga dodatkowego czasu na zgłębienie zgłoszonego tematu, lub wymaga wysłania zapytania do właściwej instytucji, ekspert udzielający odpowiedzi jest zobowiązany poinformować Użytkownika niezwłocznie tj. w ciągu jednego dnia roboczego od daty rejestracji pytania w Portalu, w celu ustalenia terminu udzielenia odpowiedzi.

§3 Zawarcie umowy, prawa i obowiązki usługodawcy i użytkownika, odstąpienie, rezygnacja i rozwiązanie umowy

  1. Zawarcie Umowy o świadczenie Usług:
    1. nieodpłatnych, następuje każdorazowo z chwilą skorzystania z nieodpłatnych Materiałów Portalu przez Użytkownika,
    2. odpłatnych, następuje w wyniku skutecznego zakupu przez Zarejestrowanego Użytkownika dostępu do płatnych Materiałów Portalu.
  2. Za skuteczny zakup uważa się dzień zaksięgowania płatności na koncie bankowym Usługodawcy. W zakresie Konsumenta, jeżeli Umowa zawierana jest przez telefon lub poprzez wymianę podpisanych dokumentów, zawarta jest ona z chwilą potwierdzenia przez Konsumenta woli zawarcia umowy, po wcześniejszym przesłaniu do Konsumenta potwierdzenia jej warunków przez Usługodawcę (oferta).
  3. Umowa o świadczenie Usług płatnych zawierana jest na czas określony, z opcją automatycznego przedłużenia, zgodnie z pierwotną ofertą przyjętą przez Użytkownika.
  4. Okres obowiązywania Umowy ulegnie automatycznemu przedłużeniu na kolejny taki sam okres, o ile Użytkownik nie wyrazi w formie dokumentowej przeciwnego oświadczenia woli najpóźniej na 7 dni przed upływem terminu obowiązywania Umowy, przy czym w zakresie Użytkowników o statusie Konsumenta uprawnieni są oni do oświadczenia o jej nieprzedłużaniu, najpóźniej do ostatniego dnia jej obowiązywania, a ponadto są oni uprawnieni do odstąpienia od tej Umowy ze skutkiem od dnia takiego przedłużenia, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o automatycznym przedłużeniu umowy z zastrzeżeniem § 3 ust. 8-9.
  5. Warunki Umowy, na jakich będzie ona kontynuowana w wyniku automatycznego przedłużenia okresu jej obowiązywania, nie mogą być mniej korzystne niż przewidziane w ramach pierwotnej Umowy, a w szczególności nie może się to wiązać dla Użytkownika będącego Konsumentem z jakimikolwiek ponoszonymi przez niego zwiększonymi kosztami.
  6. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), Użytkownikom będącymi Konsumentami przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, w terminie 14 dni od daty Rejestracji. Do odstąpienia od Umowy konieczne jest złożenie Usługodawcy stosownego oświadczenia.
  7. Z zastrzeżeniem poniższych punktów Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, dokonuje zwrotu dokonanych przez Konsumenta płatności.
  8. Prawo do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 6 zdanie pierwsze, nie przysługuje w odniesieniu do Umów o świadczenie Usług płatnych, jeżeli Usługodawca, za wyraźną i uprzednią zgodą i życzeniem Konsumenta uprzednio poinformowanego przed rozpoczęciem świadczenia o tym, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawca utraci prawo do odstąpienia od Umowy, udzielił dostępu Konsumentowi do płatnych Materiałów Portalu i przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  9. Jeżeli zamawiając dostęp do Usługi, Użytkownik zażądał rozpoczęcia jej wykonywania przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia, po odstąpieniu od umowy, ma on obowiązek zapłaty pełnej opłaty za dostęp do płatnej części Portalu, bez względu na czas trwania umowy. W przypadku gdy Usługodawca rozpocznie wykonywanie usługi przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia, będzie wymagał od Użytkownika będącego konsumentem złożenia oświadczenia zawierającego wyraźne żądanie o którym mowa w zdaniu poprzedzającym,; że ten przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Usługodawcę.
  10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
    1. przejściowego zaprzestania świadczenia Usług ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją Portalu,
    2. wysyłania komunikatów technicznych, prawnych i transakcyjnych związanych z funkcjonowaniem Usług,
    3. odmowy świadczenia Usług jeżeli Użytkownik narusza Regulamin,
    4. modyfikacji świadczonych Usług, narzędzi oraz sposobu działania Portalu poprzez zmianę Regulaminu.
  11. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia Usług bezpłatnych, usunięcia wszelkich danych Użytkownika oraz podjęcia wszelkich innych dozwolonych prawem czynności związanych z Portalem, z tytułu których Użytkownikowi nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Usługodawcy.
  12. Użytkownik w zakresie Usług bezpłatnych może także w każdej chwili zaprzestać korzystania z nich poprzez zaniechanie wejść na stronę Portalu i korzystania z Materiałów.
  13. Użytkownik może w każdej chwili zażądać usunięcia konta i rezygnacji z korzystania Usług, także Usług płatnych – przy czym rezygnacja z korzystania z Usług w trakcie trwania umowy, nie uprawnia Użytkownika do domagania się zwrotu Abonamentu lub jego części.
  14. Niezależenie od innych postanowień Regulaminu, Usługodawca może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usług bezpłatnych zawartą na czas nieokreślony, z zachowaniem 7 dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, w przypadku gdy postanowi zakończyć świadczenie usług objętych tą umową lub postanowi zakończyć świadczyć je bezpłatnie.
  15. Użytkownik może bez konieczności usuwania konta, złożyć oświadczenie woli o wypowiedzeniu Umowy o świadczenie Usług płatnych doręczając je do Usługodawcy w formie dokumentowej, np. w postaci korespondencji email na adres biuro@obpon.pl lub pocztowej na adresy i numery wskazane w Portalu w zakładce „Kontakt”. Punkt 13 niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio.
  16. Rezygnacja z korzystania z Usług świadczonych odpłatnie nie jest równoznaczna z rezygnacją z korzystania z Usług bezpłatnych.
  17. Celem rezygnacji z otrzymywania informacji marketingowych, Użytkownik powinien poinformować Usługodawcę w formie wiadomości e-mail, telefonicznie lub w formie korespondencji pocztowej na adresy i numery wskazane dla Usługodawcy w Portalu.

§4 Odpłatność - abonament

  1. Korzystanie Usług świadczonych odpłatnie wymaga opłacenia Abonamentu przez Użytkownika zgodnie z aktualnym Cennikiem.
  2. Abonament nie obejmuje kosztów uzyskania przez Użytkownika dostępu do Internetu, które są skalkulowane przez dostawcę Internetu i nie są zależne od Usługodawca.
  3. Usługodawca zastrzega sobie możliwość prowadzenia akcji promocyjnych, w szczególności możliwość stosowania cen promocyjnych w ramach Abonamentu. Usługodawca zastrzega sobie możliwość stosowania cen promocyjnych w wybranych przez siebie okresach skierowanych zarówno co do obecnych Użytkowników jak i tylko do nowych, potencjalnych Użytkowników.
  4. Po zawarciu Umowy, Użytkownik otrzyma w terminie 14 dni fakturę VAT. Użytkownik upoważnia Usługodawca do wystawienia faktury VAT bez podpisu ze strony Użytkownika. Usługodawca dopuszcza możliwość wystawienia Użytkownikowi faktury VAT przed dokonaniem płatności Abonamentu, w przypadku dokonania indywidulanych ustaleń pomiędzy stronami lub automatycznego przedłużenia Abonamentu.
  5. Usługodawca udostępnia Użytkownikowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy:
    1. płatność przelewem tradycyjnym,
    2. płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Portalu.
  6. Faktury VAT będą przesyłane przez Usługodawca w formie elektronicznej na adres email wskazany przez Użytkownika przy składaniu zamówienia, chyba że Użytkownik zrezygnował z tej opcji i przy składaniu zamówienia wybrał od razu opcję faktury papierowej. Użytkownik może również wybrać przesyłanie faktur VAT listem zwykłym w formie papierowej na wskazany przez niego adres do korespondencji po przesłaniu takiego zgłoszenia na adres e-mail: biuro@obpon.pl
  7. W przypadku, gdy Użytkownik opóźnia się z zapłatą Abonamentu, w całości lub w części, Usługodawca zastrzega sobie prawo dochodzenia odsetek ustawowych za czas opóźnienia w zapłacie. Usługodawca może naliczyć odsetki od kwoty pozostałej do zapłaty, poczynając od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności Abonamentu.
  8. W przypadku, gdy Użytkownik opóźnia się z zapłatą kwoty należnego Abonamentu wynikającą z faktur VAT w całości lub w części, Usługodawca zastrzega sobie prawo do nieudzielenia dostępu do Portalu, a w przypadku gdy dostęp został już udzielony, do Zablokowania dostępu do Usług, a następnie możliwość wypowiedzenia Umowy o świadczenie Usług, jeśli Użytkownik, mimo wezwania do zapłaty wystosowanego przez Usługodawca, zalega z płatnością Abonamentu.
  9. O każdej zmianie Cennika, która ma mieć zastosowanie do danego Użytkownika, Usługodawca powiadomi go wysyłając mu wcześniej stosowną informację. Zmiana taka wiązać będzie Użytkownika po upływie okresu za jaki została zawarta Umowa i dopiero po jej przedłużeniu, jeżeli Użytkownik nie zrezygnuje z jej przedłużenia zgodnie z Regulaminem.
  10. Usługodawca informuje, że zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 2013 r o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 935) w przypadku opóźnień w płatnościach przysługuje mu opłata rekompensująca o równowartości co najmniej 40 EUR, przy czym dotyczy ona tylko przedsiębiorców oraz innych podmiotów wskazanych w art. 2 powołanej ustawy, a nie dotyczy Konsumentów. Usługodawca dochodził będzie ww. kwoty wraz z należną płatnością oraz odsetkami jeżeli opóźnienie będzie przekraczało 90 dni. Zapis ten nie ma zastosowania do Konsumentów.

§5 Odpowiedzialność

  1. 1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Użytkowników, mogącymi powstać na skutek korzystania przez nich z Portalu w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem. W szczególności Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    1. jakiekolwiek szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Użytkownika z Usług w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa,
    2. treści udostępniane przez Użytkownika w wyniku korzystania z Usług, które to treści naruszają prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich,
    3. informacje oraz materiały pobrane, zamieszczone w Portalu lub wysyłane za pośrednictwem sieci Internet przez Użytkownika,
    4. utratę przez Użytkownika danych spowodowaną działaniem czynników zewnętrznych (np. awaria sprzętu) lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Usługodawcy (działanie osób trzecich), w tym zawinionymi przez Użytkownika,
    5. szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania Usług, będące następstwem okoliczności, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności (siła wyższa, działania i zaniechania osób trzecich itp.),
    6. podania przez Użytkownika nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych lub informacji,
    7. nieprzestrzeganie przez Użytkownika postanowień Regulaminu.
  2. Usługodawca ponosi odpowiedzialność względem Użytkownika niebędącego Konsumentem, z wyłączeniem rękojmi oraz w granicach rzeczywistej straty poniesionej (damnum emergens) przez Użytkownika, przy czym do kwoty nie wyższej niż 2000 zł (słownie: dwa tysiące złotych).
  3. W przypadku gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie którejkolwiek z umów stanowi zarazem czyn niedozwolony, odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkownika niebędącego Konsumentem ogranicza się wyłącznie do odpowiedzialności kontraktowej, określonej w Regulaminie.
  4. Wyłącznym źródłem zobowiązań Usługodawca jest niniejszy Regulamin, oferta Usługodawcy przyjęta przez Użytkownika oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. W zakresie w jakim postanowienia oferty Usługodawcy przyjętej przez Użytkownika byłyby sprzeczne z niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają postanowienia przyjętej oferty.
  5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do umieszczania w Portalu treści reklamowych dotyczących własnych towarów i Usług, jak i towarów i usług osób trzecich.
  6. Na Usługi Usługodawca nie udziela gwarancji oraz nie przewiduje dla nich dodatkowych usług posprzedażnych.
  7. Jeżeli Usługodawca, otrzymał urzędowe zawiadomienie lub wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych wykorzystywanych przez Użytkownika w ramach korzystania z Portalu i uniemożliwił dostęp do takich danych lub informacji, nie ponosi względem nich odpowiedzialności za powstałą szkodę.
  8. Usługodawca nie ponosi wobec Użytkownika naruszającego Regulamin odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług, w tym na skutek usunięcia Konta.
  9. W przypadku gdy Użytkownik lub inna osoba uzna, iż Materiały naruszają ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie przyjętego zobowiązania, może powiadomić Usługodawca o potencjalnym naruszeniu.
  10. Usługodawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje działania mające na celu weryfikację i usunięcie z Portalu Materiałów, o których mowa w punkcie poprzedzającym, będących przyczyną naruszenia.

§6 Ochrona danych osobowych

  1. Usługodawca świadczy Usługi na zasadach określonych w Regulaminie.
  2. Niezależnie od postanowień paragrafu poprzedzającego, przy składaniu zamówienia Użytkownik ma możliwość wyrażenia zgód na przetwarzanie swoich danych.
  3. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednakże może stanowić warunek świadczenia Usługi.
  4. Użytkownik może w każdym czasie odwołać swoją zgodę przesyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawca: biuro@obpon.pl. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.
  5. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Użytkownik korzysta z Usługi, obowiązuje do jej odwołania.
  6. Udzielenie zgód w zakresie usług marketingowych, oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do potrzeb Użytkownika informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych przez Usługodawca lub podmiotów trzecich usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.
  7. Zasady dotyczące przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Użytkowników określa Polityka Prywatności dostępna na stronie Portalu pod adresem: https://vademecumwiedzy.pl/info/polityka-prywatnosci

§7 Postępowanie reklamacyjne

  1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usług przez Usługodawcę lub nierealizowania ich zgodnie z Regulaminem, Użytkownik ma prawo złożenia reklamacji bezpośrednio do Usługodawcy.
  2. Z uwagi na specyfikę świadczonej przez Usługodawcę Usługi polegającej na udostępnieniu Materiałów, ewentualna wada Usługi obejmować może wadę Materiałów lub wadę sposobu świadczenia Usługi.
  3. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług należy zgłaszać z podaniem opisu reklamacji i przyczyn jej zgłoszenia oraz podaniem danych identyfikujących Użytkownika wnoszącego reklamację. Reklamacje można zgłaszać w formie dokumentowej, w szczególność drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@obpon.pl.
  4. Usługodawca zobowiązany jest wykonać na rzecz Konsumenta Usługę bez wad i ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za ich wady fizyczne lub prawne w zakresie określonym w art. 556 i następne Kodeksu Cywilnego.
  5. Usługodawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Usługi zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wyświadczenia Usługi Użytkownikowi.
  6. W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna Usługi została stwierdzona przed upływem roku od dnia jego wydania Konsumentowi, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Usługi.
  7. Usługodawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne Usługi, które istniały w chwili dostępu Konsumenta do Materiału w Portalu.
  8. Jeżeli Usługa ma wadę, Konsument korzystając z uprawnień z tytułu rękojmi, może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Usługodawca niezwłocznie wykona Usługę wolną od wad albo wadę usunie.
  9. Jeżeli Usługa ma wadę, Konsument może również żądać jej wykonania bez wad albo usunięcia wady.
  10. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada Usługi jest nieistotna.
  11. Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi przyznanych Konsumentom, Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji m.in. w przypadku gdy Materiał udostępniony w ramach Usługi obarczony jest jedną z następujących wad:
    1. nieczytelny lub błędnie zakodowany tekst,
    2. błędy uniemożliwiające zapoznanie się z Materiałem,
    3. błędne działanie Portalu uniemożliwiające zapoznanie się z Materiałami,
    4. oczywiście niekompletny Materiał.
  12. Reklamacja dotycząca Usług może także zostać przesłana w formie pisemnej na adres: ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl wraz z informacjami, o których mowa w pkt 16 niniejszego paragrafu.
  13. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona Usługodawca zobowiązuje się wykonać Usługę bez wad lub usunąć wadę w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Użytkownika.
  14. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, Usługodawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od Umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki Konsument wybrał przy dokonywaniu zakupu Usługi.
  15. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Usługi na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.
  16. Każda reklamacja złożona przez Użytkownika powinna zawierać następujące elementy:
    1. imię i nazwisko Użytkownika, firma (nazwa) Użytkownika,
    2. adres do korespondencji lub adres e-mail,
    3. wskazanie Usługi, z którą wiąże się reklamacja,
    4. wskazanie okoliczności uzasadniających reklamację,
    5. określenie zakresu żądania przez Użytkownika składającego reklamację.
  17. Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Usługodawca zwraca się do Użytkownika składającego reklamację o ich uzupełnienie.
  18. Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 14 Dni Roboczych od daty otrzymania reklamacji w sposób określony w punkcie 11 niniejszego paragrafu i spełniającej wymogi wskazane w punkcie 15 niniejszego paragrafu. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin ten liczy się od dnia dostarczenia uzupełnionej reklamacji.
  19. Jeżeli Konsument składa roszczenie z tytułu rękojmi - rozpatrzenie wniosku i powiadomienie Konsumenta o jego przyjęciu bądź odrzuceniu następuje w terminie 14 dni kalendarzowych od daty złożenia. Niewywiązanie się przez Usługodawca z powyższego obowiązku oznacza, że uznał on takie żądanie za uzasadnione.
  20. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, zostanie wysłana wyłącznie na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym na wyraźną prośbę Użytkownika, Usługodawca wysyła odpowiedź na reklamację na inny adres poczty elektronicznej, wskazany przez Użytkownika lub w formie pisemnej na wskazany przez Użytkownika adres do korespondencji. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia może też być udzielona przez Usługodawca lub przedstawiciela Usługodawca bezpośrednio Użytkownikowi drogą telefoniczną.
  21. W terminie 14 dni od dnia udzielenia przez Usługodawca odpowiedzi na złożoną reklamację, Użytkownik wskazuje czy akceptuje przedstawioną propozycję rozpatrzenia reklamacji. Niedotrzymanie tego terminu przez Użytkownika uprawnia Usługodawca do uznania drogi postępowania reklamacyjnego za wyczerpaną i przyjęcia udzielonej odpowiedzi na reklamację za ostateczną.
  22. W przypadku braku akceptacji Użytkownika odnośnie do propozycji rozpatrzenia reklamacji, o której mowa w punkcie poprzedzającym i podania przez Użytkownika przyczyn odmowy tej akceptacji, w terminie tam określonym - Usługodawca ponownie rozpatruje reklamację w terminie 7 dni. Odpowiedź Usługodawca na reklamację po upływie tego terminu jest ostateczna
  23. W przypadku ostatecznego uznania reklamacji Usługi za nieuzasadnioną, Usługodawca przekaże Użytkownikowi szczegółowe uzasadnienie podjętej decyzji.
  24. Użytkownik może zgłosić Usługodawcy swoje uwagi w związku z korzystaniem z Usług. Uwagi winny być zgłoszone drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w punkcie 11 niniejszego paragrafu. Usługodawca, w miarę możliwości, lecz nie później niż w terminie 21 Dni Roboczych od dnia zgłoszenia ww. uwag, udziela odpowiedzi na uzasadnione zastrzeżenia Użytkownika, na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu ww. uwag.

§8 Kontakt z usługodawcą

  1. Użytkownik może kontaktować się z Usługodawcą we wszelkich sprawach związanych z korzystaniem z Serwisu: pisemnie na adres Usługodawcy: Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Przemyślu, ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, mailowo na adres: biuro@obpon.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: tel. (16) 679 16 16.
  2. Opłata dla Użytkownika za połączenie z numerami telefonów wskazanymi w ust. 1 powyżej nie jest wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Użytkownik.

§9 Zastrzeżenia

  1. Portal ma charakter informacyjny. Jego zawartość stanowi jedynie wyraz poglądów autorów poszczególnych opracowań lub też odzwierciedlenie ich wiedzy. Zawarte w Portalu treści oraz sposób ich przekazania, bez względu na osobę autora publikacji, nie stanowią czynności z zakresu świadczenia pomocy prawnej, czynności doradztwa podatkowego czy jakiegokolwiek innego doradztwa. Zawarte w Portalu poglądy osobiste ekspertów, wyroki, interpretacje, porady, rozwiązania i innego rodzaju informacje nie powinny być traktowane jako źródło lub wykładnia prawa, a tym samym stanowić wyłącznej podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych lub podatkowych. Wykorzystanie poglądów ekspertów, wyroków, interpretacji, porad, rozwiązań i innego rodzaju informacji odbywa się na wyłączną odpowiedzialność Usługobiorcy.
  2. Usługodawca nie odpowiada za żadne szkody powstałe czy też mogące powstać w związku z zawartością Portalu bez względu na bezpośrednią czy pośrednią przyczynę powstania tych szkód. W szczególności Usługodawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez Użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze treścią Portalu.
  3. Autorzy publikacji zamieszczonych w Portalu nie ponoszą przed Użytkownikiem żadnej odpowiedzialności. Punkty 1 i 2 niniejszego paragrafu należy stosować odpowiednio.
  4. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby informacje prezentowane w Portalu były zawsze aktualne, kompletne, prawdziwe, rzeczowe, rzetelne, zgodne ze stanem faktycznym i prawnym. Usługodawca oświadcza, że według jego najlepszej woli i wiedzy zawartość serwisów odpowiada tym właśnie cechom. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby pobieranie przez użytkownika plików z serwerów usługodawcy wiązało się z jak najmniejszym ryzykiem wystąpienia jakichkolwiek szkód po stronie Użytkownika. Oświadczenie to nie wpływa w żadnej mierze na odpowiedzialność Usługodawcy, która podlega ograniczeniom wyżej wymienionym.

§10 Prawa autorskie

  1. Korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji i baz danych oraz innych elementów cyfrowych zawartych w Portalu nie oznacza nabycia przez Użytkowników jakichkolwiek praw na dobrach niematerialnych do utworów oraz baz danych w nim zawartych. Zabronione jest w szczególności:
    1. dokonywanie, w szczególności w celach komercyjnych: kopiowania, modyfikowania oraz transmitowania elektronicznie lub w inny sposób Portalu lub jego części, a także poszczególnych utworów i baz danych udostępnianych na jego stronach;
    2. rozpowszechnianie (w tym rozpowszechnianie w celach informacyjnych w prasie, radiu, telewizji oraz w taki sposób, aby każdy miał dostęp do materiałów w wybranym przez siebie miejscu i czasie) publikowanych w Portalu;
    3. pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystywanie w całości lub w istotnej - co do jakości lub ilości - części.
  2. Użytkownicy mogą korzystać z Portalu oraz utworów i baz danych wyłącznie w ramach dozwolonego użytku, wyznaczonego przez przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy o ochronie baz danych, przy czym takie korzystanie nie może naruszać normalnego korzystania z utworu lub bazy danych lub godzić w słuszne interesy usługodawcy oraz podmiotów, których utwory lub bazy danych - na podstawie współpracy z usługodawcą - są udostępniane w Portalu.
  3. Jakiekolwiek inne niż określone między stronami korzystanie z utworów i baz danych udostępnianych w Portalu bez uprzedniej wyraźnej zgody Usługodawcaa udzielonej na piśmie jest zabronione, a naruszenie praw Usługodawcy (lub podmiotów, których utwory lub bazy danych na podstawie współpracy z usługodawcą są udostępniane w Portalu) do podlegających ochronie utworów i baz danych będzie skutkować odpowiedzialnością przewidzianą przez prawo cywilne i karne.

§11 Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje dla Umów zawartych od dnia 01.01.2024 r.
  2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony www.vademecumwiedzy.pl
  3. Z ważnych przyczyn takich jak np. zmiana przepisów prawa lub praktyki jego stosowania, lub zmiana funkcjonalności Portalu, Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu.
  4. O treści zmiany Regulaminu Użytkownik zostanie powiadomiony przez Usługodawcę najpóźniej na 30 dni przed jej wprowadzeniem, poprzez umieszczenie przez Usługodawcę na głównej Stronie Internetowej Portalu wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzymanie tej informacji na głównej Stronie Internetowej Portalu przez co najmniej 14 dni, zaś w zakresie Konsumentów dodatkowo za pośrednictwem e-maila wysłanego do nich na ostatnio wskazany przez nich adres e-mail, z co najmniej 14- dniowym wyprzedzeniem.
  5. Użytkownikowi przysługuje prawo rozwiązania Umowy o świadczenie Usług płatnych najpóźniej na 14 dni przed wprowadzeniem zmian Regulaminu. Zmiana treści Regulaminu obowiązuje Użytkownika o statusie Konsumenta, jeśli nie wypowie on Umowy w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości o zmianie Regulaminu wraz z informacją gdzie może zapoznać się z jego nową wersją, zaś w przypadku Użytkownika nieposiadającego statusu Konsumenta, jeżeli nie rozwiąże on Umowy najpóźniej na 14 dni przed wprowadzeniem zmian Regulaminu. W przypadku dokonania takiego wypowiedzenia przez Konsumenta lub złożenia przez Użytkownika oświadczenia o rozwiązaniu Umowy, zawarta z nimi Umowa ulegnie rozwiązaniu z upływem okresu za jaki została ona opłacona, a w okresie tym przedmiotowe zmiany Regulaminu nie będą miały do nich zastosowania.
  6. Nie stanowi zmiany Regulaminu: zmiana zawartych w nim danych teleadresowych dotyczących Usługodawcy, ani zmiana danych Usługodawcy wynikająca ze zmiany formy prawnej prowadzenia przez niego działalności.
  7. Jeżeli jakakolwiek część Regulaminu okaże się nieważna lub nieskuteczna w świetle przepisów obowiązującego prawa, należy tę część interpretować w taki sposób, by była ona zgodna z prawem właściwym i odzwierciedlała w najbardziej zbliżonym jak to możliwe zakresie intencje danego zapisu. Pozostałe części Regulaminu pozostają w pełnej mocy i są w pełni skuteczne.
  8. Usługodawca ma również prawo podjąć decyzję o zaprzestaniu, modyfikacji lub zawieszeniu świadczenia Usług. W takim przypadku poinformuje Użytkowników, zamieszczając na Stronie Internetowej Portalu stosowną informację. Zaprzestanie lub zawieszenie świadczenia Usług może nastąpić po upływie co najmniej 30 dni od dnia zamieszczenia w/w informacji. W zakresie w jakim dotyczyłoby to Usług płatnych, za okres ten Usługodawca nie jest uprawniony do żądania wynagrodzenia, a wpłacone z góry ulega stosownemu zwrotowi w terminie 14 dni od zaprzestania lub zawieszenia świadczenia Usług płatnych, a Umowa na świadczenie Usług płatnych ulega rozwiązaniu, jeżeli nie zostaną one wznowione w terminie 30 dni.
  9. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem, mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych i przepisy wykonawcze do tej ustawy, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także Ustawy o prawach Konsumenta.
  10. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Użytkownika będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  11. Niezależnie od postanowień Regulaminu istnieje możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Właściwe procedury w tym zakresie dostępne są m.in. w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz na stronie www.uokik.gov.pl.

Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu lub Umowy jest prawo polskie. Wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu lub Umowy, których Stronom nie uda się w pierwszej kolejności rozwiązać ugodowo, podlegają następnie rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy, a w odniesieniu do Konsumentów, sąd powszechny właściwy zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi przepisami ustawy z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.