Regulamin świadczenia usług wraz z umową licencyjną

Właścicielem Aplikacji, Usługodawcą i Administratorem Danych Osobowych jest Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa z siedzibą w Przemyślu, ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000452408, NIP: 5170362236.

Z Usługodawcą można skontaktować się korzystając z połączenia: (16) 679-16-16 lub adresu e-mail: sprzedaz@obpon.pl. Koszt połączenia telefonicznego jest zgodny z taryfą osoby dzwoniącej.

Niniejszy regulamin określa ogólne zasady zamawiania i korzystania z aplikacji służącej do rozliczania dofinansowań do wynagrodzeń osób z niepełnosprawnościami (dalej: Aplikacja) oraz określa prawa i obowiązki stron w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną na rzecz Użytkowników.

Definicje

Usługodawca - Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa z siedzibą w Przemyślu, ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000443549, REGON: 180921737, NIP: 5170361076.

Abonament - opłata ponoszona przez Użytkownika w zamian za możliwość korzystania z Aplikacji.

Cennik - informacja o opłatach należnych Usługodawcy za świadczone na rzecz Użytkownika odpłatne Usługi, udostępniana mu przed zawarciem Umowy.

Aplikacja – aplikacja ESOD.

Dni Robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93, z późn. zm.).

Okres Rozliczeniowy - okres, za który naliczany jest Abonament (wystawiana faktura VAT przez Usługodawcę).

Regulamin - niniejszy regulamin.

Umowa - umowa o umożliwienie korzystania z Aplikacji na zasadach określonych w Regulaminie i w umowie licencyjnej, zawarta pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą.

Umowa licencyjna – warunki Licencjodawcy regulujące korzystanie z Aplikacji.

Usługi - oferowanie dostępu do Aplikacji.

Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usług, na zasadach określonych Regulaminem i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

Zablokowanie dostępu do Aplikacji - stan, w którym Użytkownik nie może, z przyczyn określonych w Regulaminie, korzystać z Aplikacji.

Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną zawierającą z Usługodawcą Umowę, niezwiązaną bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby. Informuje się, że podawanie się za konsumenta, jeżeli jest to niezgodne z prawdą stanowi nieuczciwą praktykę rynkową w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Quasikonsument - Usługobiorca będący osobą fizyczną zawierającą z Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego. Quasikonsumentowi przysługują wyłącznie te uprawnienia, które wynikają z niniejszego Regulaminu oraz z Ustawy o prawach konsumenta.

§1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie nabywania uprawnień do korzystania z Aplikacji.
  2. Niniejszy Regulamin znajduje zastosowanie także wobec podmiotów będących Przedsiębiorcami w rozumieniu przepisu art. 43(1) Kodeksu Cywilnego, tj. osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  3. W zakresie w jakim postanowienia niniejszego Regulaminu nie stanowią inaczej, ma on także zastosowanie w całości do Konsumentów i Quasikonusumentów. Quasikonsumenci są w takim przypadku traktowani jak Konsumenci, przy czym nie dotyczą ich wyłączenia w stosowaniu zapisów Regulaminu wobec Konsumentów, o których mowa w § 4 pkt 9 oraz uprawnienia wskazane w §10 pkt 9 Regulaminu.
  4. Usługodawca udostępnia nieodpłatnie przed zawarciem umowy Regulamin oraz umowę licencyjną do Aplikacji.
  5. Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem i umową licencyjną, a jeśli Usługodawca i Użytkownik zawarli odrębną umowę, to także zgodnie z ustaleniami umowy.
  6. Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania postanowień regulujących korzystanie z Aplikacji.
  7. Wszelkie prawa do Aplikacji, w tym autorskie prawa majątkowe, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, kodu źródłowego, należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem i umową licencyjną.

§2 Warunki świadczenia usług przez usługodawcę

  1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Aplikacji zostały opisane w umowie licencyjnej.
  2. Usługodawca zastrzega, że nabywanie usług przez Internet może wiązać się z ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje Użytkownikom podjęcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania, w szczególności w procesie przesyłania Usługodawcy danych wrażliwych.
  3. Użytkownik, który zamówił i opłacił dostęp otrzyma klucz licencyjny. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odrzucenia zamówienia Użytkownika w przypadku podania przez Użytkownika nieprawdziwych informacji, jeżeli poweźmie uzasadnioną, wiarygodną informację, że podane przez Użytkownika dane są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, naruszają dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.

§3 Zawarcie umowy, prawa i obowiązki usługodawcy i użytkownika, odstąpienie, rezygnacja i rozwiązanie umowy

  1. Zawarcie Umowy o świadczenie Usług, następuje w wyniku skutecznego zakupu przez Użytkownika dostępu do Aplikacji.
  2. Za skuteczny zakup uważa się dzień zaksięgowania płatności na koncie bankowym Usługodawcy. W zakresie Konsumenta:
    1. przy zamówieniach składanych internetowo wymagana jest także uprzednia akceptacja Regulaminu i umowy licencyjnej oraz kliknięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”,
    2. jeżeli Umowa zawierana jest przez telefon lub poprzez wymianę podpisanych dokumentów, zawarta jest ona z chwilą potwierdzenia przez Konsumenta woli zawarcia umowy, po wcześniejszym przesłaniu do Konsumenta potwierdzenia jej warunków przez Usługodawcę (oferta).
  3. Umowa zawierana jest na czas określony, z opcją automatycznego przedłużenia, zgodnie z pierwotną ofertą przyjętą przez Użytkownika.
  4. Okres obowiązywania Umowy ulegnie automatycznemu przedłużeniu na kolejny taki sam okres, o ile Użytkownik nie wyrazi w formie dokumentowej przeciwnego oświadczenia woli najpóźniej na 7 dni przed upływem terminu obowiązywania Umowy, przy czym w zakresie Użytkowników o statusie Konsumenta uprawnieni są oni do oświadczenia o jej nieprzedłużaniu, najpóźniej do ostatniego dnia jej obowiązywania, a ponadto są oni uprawnieni do odstąpienia od automatycznie przedłużonej Umowy ze skutkiem od dnia takiego przedłużenia, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o automatycznym przedłużeniu umowy z zastrzeżeniem § 3 ust. 8-9.
  5. W zakresie Użytkowników o statusie Konsumenta warunki Umowy, na jakich będzie ona kontynuowana w wyniku automatycznego przedłużenia okresu jej obowiązywania, nie mogą być mniej korzystne niż przewidziane w ramach pierwotnej Umowy, a w szczególności nie może się to wiązać dla Użytkownika będącego Konsumentem z jakimikolwiek ponoszonymi przez niego zwiększonymi kosztami. W przypadku pozostałych Użytkowników opłata abonamentowa może ulec automatycznej waloryzacji, nie częściej niż co 12 miesięcy, liczonych od momentu zawarcia Umowy. Waloryzacja nie będzie wymagała zmiany Umowy i zostanie oparta o wskaźnik GUS (procentowa zmiana ceny towarów i usług konsumpcyjnych w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku) zaokrąglony w dół do pełnych punktów procentowych, opublikowany dla miesiąca poprzedzającego indeksację. Za powiadomienie o nowej wysokości wynagrodzenia uznawać się będzie uwagę zamieszczoną na pierwszej fakturze VAT przesłanej po waloryzacji.
  6. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), Użytkownikom będącymi Konsumentami przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, w terminie 14 dni od daty Rejestracji. Do odstąpienia od Umowy konieczne jest złożenie Usługodawcy stosownego oświadczenia.
  7. Z zastrzeżeniem poniższych punktów Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, dokonuje zwrotu dokonanych przez Konsumenta płatności.
  8. Prawo do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 6 zdanie pierwsze, nie przysługuje jeżeli Usługodawca, za wyraźną i uprzednią zgodą i życzeniem Konsumenta uprzednio poinformowanego przed rozpoczęciem świadczenia o tym, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy, udzielił Konsumentowi klucza licencyjnego do Aplikacji i przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  9. Jeżeli zamawiając dostęp do Usługi, Użytkownik zażądał rozpoczęcia jej wykonywania przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia, po odstąpieniu od umowy, ma on obowiązek zapłaty stosunkowej opłaty za dostęp do Aplikacji. W przypadku gdy Usługodawca rozpocznie wykonywanie usługi przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia, będzie wymagał od Użytkownika będącego konsumentem złożenia oświadczenia zawierającego wyraźne żądanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, że ten przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Usługodawcę.
  10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
    1. przejściowego zaprzestania świadczenia Usług ze względu na czynności konserwacyjne,
    2. wysyłania komunikatów technicznych, prawnych i transakcyjnych związanych z funkcjonowaniem Usług,
    3. odmowy świadczenia Usług jeżeli Użytkownik narusza Regulamin lub umowę licencyjną,
    4. modyfikacji świadczonych Usług, narzędzi oraz sposobu działania Aplikacji poprzez zmianę Regulaminu lub umowy licencyjnej.

§4 Odpłatność - abonament

  1. Korzystanie z Usług wymaga opłacenia Abonamentu przez Użytkownika zgodnie z aktualnym Cennikiem lub odrębną umową.
  2. Abonament nie obejmuje kosztów uzyskania przez Użytkownika dostępu do Internetu, które są skalkulowane przez dostawcę Internetu i nie są zależne od Usługodawcy.
  3. Usługodawca zastrzega sobie możliwość prowadzenia akcji promocyjnych, w szczególności możliwość stosowania cen promocyjnych w ramach Abonamentu. Usługodawca zastrzega sobie możliwość stosowania cen promocyjnych w wybranych przez siebie okresach skierowanych zarówno do obecnych Użytkowników jak i tylko do nowych, potencjalnych Użytkowników.
  4. Po zawarciu Umowy, Użytkownik otrzyma w terminie 14 dni fakturę VAT. Użytkownik upoważnia Usługodawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu ze strony Użytkownika. Usługodawca dopuszcza możliwość wystawienia Użytkownikowi faktury VAT przed dokonaniem płatności Abonamentu, w przypadku dokonania indywidulanych ustaleń pomiędzy stronami lub automatycznego przedłużenia Abonamentu.
  5. Usługodawca udostępnia Użytkownikowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy:
    1. płatność przelewem tradycyjnym,
    2. płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Usługodawcy.
  6. Faktury VAT będą przesyłane przez Usługodawcę w formie elektronicznej na adres email wskazany przez Użytkownika przy składaniu zamówienia, chyba że Użytkownik zrezygnował z tej opcji i przy składaniu zamówienia wybrał od razu opcję faktury papierowej. Użytkownik może również wybrać przesyłanie faktur VAT listem zwykłym w formie papierowej na wskazany przez niego adres do korespondencji po przesłaniu takiego zgłoszenia na adres e-mail: biuro@obpon.pl
  7. W przypadku, gdy Użytkownik opóźnia się z zapłatą Abonamentu, w całości lub w części, Usługodawca zastrzega sobie prawo dochodzenia odsetek ustawowych za czas opóźnienia w zapłacie. Usługodawca może naliczyć odsetki od kwoty pozostałej do zapłaty, poczynając od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności Abonamentu.
  8. W przypadku, gdy Użytkownik opóźnia się z zapłatą kwoty należnego Abonamentu wynikającą z faktur VAT w całości lub w części, Usługodawca zastrzega sobie prawo do nieudzielenia dostępu do Aplikacji, a w przypadku gdy dostęp został już udzielony, do Zablokowania dostępu do Aplikacji, a następnie możliwość wypowiedzenia Umowy o świadczenie Usług, jeśli Użytkownik, mimo wezwania do zapłaty wystosowanego przez Usługodawcę, zalega z płatnością Abonamentu.
  9. Usługodawca informuje, że zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 2013 r o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 935) w przypadku opóźnień w płatnościach przysługuje mu opłata rekompensująca o równowartości co najmniej 40 Euro, przy czym dotyczy ona tylko przedsiębiorców oraz innych podmiotów wskazanych w art. 2 powołanej ustawy, a nie dotyczy Konsumentów. Usługodawca dochodził będzie ww. kwoty wraz z należną płatnością oraz odsetkami jeżeli opóźnienie będzie przekraczało 90 dni. Zapis ten nie ma zastosowania do Konsumentów.

§5 Odpowiedzialność

  1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Użytkowników, mogącymi powstać na skutek korzystania przez nich z Aplikacji w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa, Regulaminem lub umową licencyjną. W szczególności Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    1. jakiekolwiek szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Użytkownika z Aplikacji w sposób sprzeczny z Regulaminem, umową licencyjną lub przepisami prawa,
    2. dane przetwarzane przez Użytkownika w wyniku korzystania z Aplikacji, w szczególności za zgodność z prawem, prawidłowość i zasadność ich przetwarzania,
    3. informacje oraz materiały pobrane, zamieszczone lub wysyłane za pośrednictwem sieci Internet przez Użytkownika,
    4. utratę przez Użytkownika danych spowodowaną działaniem czynników zewnętrznych (np. awaria sprzętu) lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Usługodawcy (działanie osób trzecich), w tym zawinionymi przez Użytkownika,
    5. szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania Usług, będące następstwem okoliczności, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności (siła wyższa, działania i zaniechania osób trzecich itp.),
    6. podania przez Użytkownika nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych lub informacji,
    7. nieprzestrzeganie przez Użytkownika postanowień Regulaminu i umowy licencyjnej.
  2. Usługodawca ponosi odpowiedzialność względem Użytkownika niebędącego Konsumentem, z wyłączeniem rękojmi oraz w granicach rzeczywistej straty poniesionej (damnum emergens) przez Użytkownika, przy czym do kwoty nie wyższej zapłaconej za korzystanie z Aplikacji w okresie poprzedzających 12 miesięcy.
  3. W przypadku gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie którejkolwiek z umów stanowi zarazem czyn niedozwolony, odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkownika niebędącego Konsumentem ogranicza się wyłącznie do odpowiedzialności kontraktowej, określonej w Regulaminie i umowie licencyjnej.
  4. Wyłącznym źródłem zobowiązań Usługodawcy jest niniejszy Regulamin, oferta Usługodawcy przyjęta przez Użytkownika, umowa licencyjna oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
  5. Jeżeli Usługodawca, otrzymał urzędowe zawiadomienie lub wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych wykorzystywanych przez Użytkownika w ramach korzystania z Aplikacji i uniemożliwił dostęp do takich danych lub informacji, nie ponosi względem nich odpowiedzialności za powstałą szkodę.
  6. Usługodawca nie ponosi wobec Użytkownika naruszającego Regulamin lub umowę licencyjną odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług, w tym na skutek usunięcia dostępu do Aplikacji.
  7. W przypadku gdy Użytkownik lub inna osoba uzna, iż Usługi świadczone przez Usługodawcę naruszają ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie przyjętego zobowiązania, może powiadomić Usługodawcę o potencjalnym naruszeniu.
  8. Usługodawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje działania mające na celu weryfikację informacji, o których mowa w punkcie poprzedzającym, będących przyczyną naruszenia.

§6 Ochrona danych osobowych

  1. Usługodawca świadczy Usługi na zasadach określonych w Regulaminie i umowie licencyjnej.
  2. Niezależnie od postanowień paragrafu poprzedzającego, przy składaniu zamówienia Użytkownik ma możliwość wyrażenia zgód na przetwarzanie swoich danych.
  3. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednakże może stanowić warunek świadczenia Usługi.
  4. Użytkownik może w każdym czasie odwołać swoją zgodę przesyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: biuro@obpon.pl. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.
  5. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Użytkownik korzysta z Usługi, obowiązuje do jej odwołania.
  6. Udzielenie zgód w zakresie usług marketingowych, oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do potrzeb Użytkownika informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych przez Usługodawcę lub podmiotów trzecich usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.
  7. Zasady dotyczące przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Użytkowników określa Polityka Prywatności dostępna pod adresem: https://vademecumwiedzy.pl/info/polityka-prywatnosci

§7 Postępowanie reklamacyjne

  1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usług przez Usługodawcę lub nierealizowania ich zgodnie z Regulaminem lub z umową licencyjną, Użytkownik ma prawo złożenia reklamacji bezpośrednio do Usługodawcy.
  2. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług należy zgłaszać z podaniem opisu reklamacji i przyczyn jej zgłoszenia oraz podaniem danych identyfikujących Użytkownika wnoszącego reklamację. Reklamacje należy zgłosić drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@obpon.pl.
  3. Reklamacja dotycząca Usług może zostać przesłana również w formie pisemnej na adres: ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl wraz z informacjami, o których mowa w pkt 14 niniejszego paragrafu.
  4. Usługodawca zobowiązany jest wykonać na rzecz Konsumenta Usługę bez wad i ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za jej wady fizyczne lub prawne w zakresie określonym w art. 556 i następne Kodeksu Cywilnego.
  5. Usługodawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Usługi zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wyświadczenia Usługi Użytkownikowi.
  6. W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna Usługi została stwierdzona przed upływem roku od dnia jego wydania Konsumentowi, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Usługi.
  7. Usługodawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne Usługi, które istniały w chwili dostępu Konsumenta do Aplikacji.
  8. Jeżeli Usługa ma wadę, Konsument korzystając z uprawnień z tytułu rękojmi, może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Usługodawca niezwłocznie wykona Usługę wolną od wad albo wadę usunie.
  9. Jeżeli Usługa ma wadę, Konsument może również żądać jej wykonania bez wad albo usunięcia wady.
  10. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada Usługi jest nieistotna.
  11. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona Usługodawca zobowiązuje się wykonać Usługę bez wad lub usunąć wadę w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Użytkownika.
  12. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, Usługodawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od Umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki Konsument wybrał przy dokonywaniu zakupu Usługi.
  13. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Usługi na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.
  14. 14. Każda reklamacja złożona przez Użytkownika powinna zawierać następujące elementy:
    1. imię i nazwisko Użytkownika, firma (nazwa) Użytkownika,
    2. adres do korespondencji lub adres e-mail,
    3. wskazanie Usługi, z którą wiąże się reklamacja,
    4. wskazanie okoliczności uzasadniających reklamację,
    5. określenie zakresu żądania przez Użytkownika składającego reklamację.
  15. Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Usługodawca zwraca się do Użytkownika składającego reklamację o ich uzupełnienie.
  16. Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 14 Dni Roboczych od daty otrzymania reklamacji w sposób określony w niniejszym paragrafie. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin ten liczy się od dnia dostarczenia uzupełnionej reklamacji.
  17. Jeżeli Konsument składa roszczenie z tytułu rękojmi - rozpatrzenie wniosku i powiadomienie Konsumenta o jego przyjęciu bądź odrzuceniu następuje w terminie 14 dni kalendarzowych od daty złożenia. Niewywiązanie się przez Usługodawcę z powyższego obowiązku oznacza, że uznał on takie żądanie za uzasadnione.
  18. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, zostanie wysłana wyłącznie na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym na wyraźną prośbę Użytkownika, Usługodawca wysyła odpowiedź na reklamację na inny adres poczty elektronicznej, wskazany przez Użytkownika lub w formie pisemnej na wskazany przez Użytkownika adres do korespondencji. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, może też być udzielona przez Usługodawcę lub przedstawiciela Usługodawcy bezpośrednio Użytkownikowi drogą telefoniczną.
  19. W terminie 14 dni od dnia udzielenia przez Usługodawcę odpowiedzi na złożoną reklamację, Użytkownik wskazuje czy akceptuje przedstawioną propozycję rozpatrzenia reklamacji. Niedotrzymanie tego terminu przez Użytkownika uprawnia Usługodawcę do uznania drogi postępowania reklamacyjnego za wyczerpaną i przyjęcia udzielonej odpowiedzi na reklamację za ostateczną.
  20. W przypadku braku akceptacji Użytkownika odnośnie do propozycji rozpatrzenia reklamacji, o której mowa w punkcie poprzedzającym i podania przez Użytkownika przyczyn odmowy tej akceptacji, w terminie tam określonym - Usługodawca ponownie rozpatruje reklamację w terminie 7 dni. Odpowiedź Usługodawcy na reklamację po upływie tego terminu jest ostateczna.
  21. W przypadku ostatecznego uznania reklamacji Usługi za nieuzasadnioną, Usługodawca przekaże Użytkownikowi szczegółowe uzasadnienie podjętej decyzji.
  22. Użytkownik może zgłosić Usługodawcy swoje uwagi w związku z korzystaniem z Usług. Uwagi winny być zgłoszone drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w punkcie 2 niniejszego paragrafu. Usługodawca, w miarę możliwości, lecz nie później niż w terminie 21 Dni Roboczych od dnia zgłoszenia ww. uwag, udziela odpowiedzi na uzasadnione zastrzeżenia Użytkownika, na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu ww. uwag.

§8 Kontakt z usługodawcą

  1. Użytkownik może kontaktować się z Usługodawcą we wszelkich sprawach związanych z korzystaniem z Aplikacji: pisemnie na adres Usługodawcy: Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa z siedzibą w Przemyślu, ul. A. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, mailowo na adres: sprzedaz@obpon.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: tel. (16) 679 16 16
  2. .
  3. Opłata dla Użytkownika za połączenie z numerami telefonów wskazanymi w ust. 1 powyżej nie jest wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Użytkownik.

§9 Zastrzeżenia

  1. Usługodawca nie ma wpływu na dane, które będą stanowiły zawartość Aplikacji. Usługodawca nie odpowiada za żadne szkody powstałe czy też mogące powstać w związku z zawartością Aplikacji, bez względu na bezpośrednią czy pośrednią przyczynę powstania tych szkód. W szczególności Usługodawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez Użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu.

§10 postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje dla Umów zawartych od dnia 01.01.2024 r.
  2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony www.obpon.com.pl.
  3. Z ważnych przyczyn takich jak np. zmiana przepisów prawa lub praktyki jego stosowania, lub zmiana funkcjonalności Aplikacji, Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu.
  4. O treści zmiany Regulaminu Użytkownik zostanie powiadomiony przez Usługodawcę najpóźniej na 30 dni przed jej wprowadzeniem, poprzez umieszczenie przez Usługodawcę na głównej Stronie Internetowej wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzymanie tej informacji na głównej Stronie Internetowej przez co najmniej 14 dni, zaś w zakresie Konsumentów dodatkowo za pośrednictwem e-maila wysłanego do nich na ostatnio wskazany przez nich adres e-mail, z co najmniej 14- dniowym wyprzedzeniem.
  5. Użytkownikowi przysługuje prawo rozwiązania Umowy o świadczenie Usług najpóźniej na 14 dni przed wprowadzeniem zmian Regulaminu. Zmiana treści Regulaminu obowiązuje Użytkownika o statusie Konsumenta, jeśli nie wypowie on Umowy w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości o zmianie Regulaminu wraz z informacją gdzie może zapoznać się z jego nową wersją, zaś w przypadku Użytkownika nieposiadającego statusu Konsumenta, jeżeli nie rozwiąże on Umowy najpóźniej na 14 dni przed wprowadzeniem zmian Regulaminu. W przypadku dokonania takiego wypowiedzenia przez Konsumenta lub złożenia przez Użytkownika oświadczenia o rozwiązaniu Umowy, zawarta z nimi Umowa ulegnie rozwiązaniu z upływem okresu za jaki została ona opłacona, a w okresie tym przedmiotowe zmiany Regulaminu nie będą miały do nich zastosowania.
  6. Nie stanowi zmiany Regulaminu: zmiana zawartych w nim danych teleadresowych dotyczących Usługodawcy, ani zmiana danych Usługodawcy wynikająca ze zmiany formy prawnej prowadzenia przez niego działalności.
  7. Jeżeli jakakolwiek część Regulaminu okaże się nieważna lub nieskuteczna w świetle przepisów obowiązującego prawa, należy tę część interpretować w taki sposób, by była ona zgodna z prawem właściwym i odzwierciedlała w najbardziej zbliżonym jak to możliwe zakresie intencje danego zapisu. Pozostałe części Regulaminu pozostają w pełnej mocy i są w pełni skuteczne.
  8. Usługodawca ma również prawo podjąć decyzję o zaprzestaniu, modyfikacji lub zawieszeniu świadczenia Usług. W takim przypadku poinformuje Użytkowników, zamieszczając na Stronie Internetowej stosowną informację. Zaprzestanie lub zawieszenie świadczenia Usług może nastąpić po upływie co najmniej 30 dni od dnia zamieszczenia w/w informacji. Usługodawca nie jest uprawniony do żądania wynagrodzenia, a wpłacone z góry ulega stosownemu zwrotowi w terminie 14 dni od zaprzestania lub zawieszenia świadczenia Usług, a Umowa na świadczenie Usług ulega rozwiązaniu, jeżeli nie zostaną one wznowione w terminie 30 dni.
  9. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem i umową licencyjną, mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych i przepisy wykonawcze do tej ustawy, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także Ustawy o prawach Konsumenta.
  10. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Użytkownika będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  11. Niezależnie od postanowień Regulaminu istnieje możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Właściwe procedury w tym zakresie dostępne są m.in. w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz na stronie www.uokik.gov.pl.
  12. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu lub Umowy jest prawo polskie. Wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu lub Umowy, których Stronom nie uda się w pierwszej kolejności rozwiązać ugodowo, podlegają następnie rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy, a w odniesieniu do Konsumentów, sąd powszechny właściwy zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi przepisami ustawy z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
  13. Integralną częścią Regulaminu jest Umowa licencyjna na korzystanie z Aplikacji eSOD, zawarta poniżej.

Umowa licencyjna na korzystanie z aplikacji eSOD

Należy uważnie zapoznać się z treścią niniejszej Umowy przed instalacją lub użyciem aplikacji. Zainstalowanie aplikacji oznacza wyrażenie zgody na zasady i warunki niniejszej Umowy. Niewyrażenie zgody na zasady i warunki niniejszej Umowy zobowiązuje do usunięcia pobranego programu i zwrotu lub zniszczenia posiadanych nośników zawierających aplikację.

  1. Przedmiotem Umowy licencyjnej jest Aplikacja eSOD, do którego prawa licencyjne posiada Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa (zwana dalej Spółką) z siedzibą w Przemyślu, KRS: 452408, NIP: 5170362236, ul. Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl, łącznie ze związanymi z nią nośnikami i dokumentacją, zwane dalej Aplikacją. Aplikacja obejmuje także aktualizacje, które Spółka może Użytkownikom dostarczyć lub udostępnić. Aplikacja służy do umożliwiania i usprawniania rozliczania dofinansowań do wynagrodzeń osób z niepełnosprawnościami (SOD). Na podstawie danych kadrowo-płacowych importowanych z programu Płatnik wyliczane są między innymi: wymiar czasu pracy, stan zatrudnienia oraz wysokość dofinansowań. Dane te, prezentowane są w przejrzystej formie, ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi wyliczeń. Aplikacja przygotowuje na ich podstawie wnioski Inf-D-P oraz Wn-D, które są importowane do programu SODiR online skąd mogą być przesłane do PFRON.
  2. Niniejsza Umowa licencyjna zwana dalej Umową stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy osobą fizyczną lub prawną zwaną dalej Użytkownikiem, a Spółką.
  3. Niniejsza Umowa dotyczy praw użytkowania i nie stanowi umowy sprzedaży. Spółka pozostaje właścicielem kopii Aplikacji, fizycznego nośnika oraz każdej innej kopii, do której Użytkownik jest uprawniony zgodnie z niniejszą Umową.
  4. Aplikacja opiera się o zbiór danych z programu Płatnik. Spółka nie ma wpływu i nie odpowiada za ewentualne przerwy w działaniu serwerów programu Płatnik lub błędy w jego bazie danych. Raporty wygenerowane przez Aplikację nie mogą być traktowane jako mające charakter wiążący – są jedynie oparte na danych pobranych z programu Płatnik, dlatego przed ich wysłaniem do PFRON powinny zostać zweryfikowane przez osobę do tego uprawnioną.
  5. Aplikacja nie udostępnia i nie przesyła żadnych danych Użytkowników za pośrednictwem sieci Internet na żadne serwery zależne lub znane Spółce. Spółka nie ma dostępu do danych użytkownika i nie ma możliwości udostępniania ich podmiotom lub osobom trzecim. Spółka nie wbudowała w aplikację mechanizmów umożliwiających zbieranie, podgląd, kontrolę, przesyłanie, czy udostępnianie danych Użytkowników. W założeniach Spółki i wedle jej najlepszej wiedzy wszystkie dane wprowadzane przez Użytkownika w Aplikacji pozostają prywatne, zapisywane są wyłącznie na urządzeniu Użytkownika i pozostają do wyłącznej dyspozycji Użytkownika.
  6. Wyjątek od zasad opisanych w punkcie 5 może stanowić sytuacja, gdy producent systemów operacyjnych na których zainstalowana jest Aplikacja, bez porozumienia ze Spółką i bez zgody Spółki wprowadza mechanizmy umożliwiające mu zbieranie, podgląd, kontrolę, przesyłanie, czy udostępnianie danych Użytkowników z poziomu systemu operacyjnego, którym to mechanizmom, jako program zależny od systemu operacyjnego, Aplikacja będzie podlegać. Producenci systemów operacyjnych są podmiotami całkowicie niezależnymi od Spółki, nie mają obowiązku konsultować ze Spółką podejmowanych decyzji, Spółka nie ma żadnego wpływu na ich działania, a co za tym idzie na mechanizmy programistyczne wprowadzane na poziomie systemu operacyjnego, od którego zależna jest Aplikacja.
  7. Aplikacja korzysta z ochrony przewidzianej przepisami prawa autorskiego i majątkowego. Spółce przysługuje prawo do kontrolowania przestrzegania warunków prawa autorskiego oraz niniejszej Umowy.
  8. Użytkownikowi przysługuje terminowe, niewyłączne prawo użytkowania Aplikacji, co nie oznacza nabycia praw własności intelektualnej lub majątkowych do Aplikacji i rozwiązań zastosowanych w Aplikacji.
  9. Użytkownik posiada prawo do wykonania jednej kopii bezpieczeństwa, wyłącznie do własnego użytku, bez względu na ilość stanowisk.
  10. Użytkownik może zainstalować kopię Aplikacji na komputerze i używać tej Aplikacji w okresie obowiązywania licencji. Użytkownik może korzystać z praw licencyjnych, tylko w okresie ważności licencji.
  11. Aktualny cennik oraz sposób licencjonowania dostępny jest na stronie internetowej Spółki lub wynika z indywidualnych ustaleń Stron.
  12. O ile nic innego nie wynika z indywidualnych ustaleń Stron, okres obowiązywania licencji rozpoczyna się w dniu jej zainstalowania w systemie operacyjnym i trwa do momentu ważności umowy na mocy której Użytkownikowi udostępniono Aplikację.
  13. Klucz licencyjny (w formie loginu i hasła) udzielany jest wraz z przesłaniem pliku instalacyjnego Aplikacji.
  14. Użytkownik ma prawo do utworzenia dowolnej ilości baz danych w Aplikacji.
  15. Techniczne zabezpieczenie Aplikacji nie może być przedmiotem ingerencji bez pisemnej zgody Spółki.
  16. Użytkownik nie podejmie ani nie zezwoli na podjęcie czynności dążących do odtworzenia kodu źródłowego Aplikacji, dekompilacji, tłumaczenia lub adaptacji Aplikacji, ani jakichkolwiek operacji ingerujących w oryginalny kod Aplikacji.
  17. Działania niezgodne z zapisami punktów 15 i 16, stanowi rażące naruszenie Umowy licencyjnej oraz autorskich praw majątkowych i jest podstawą do wypowiedzenia jej ze skutkiem natychmiastowym. Działanie takie stanowić będzie podstawę do roszczeń odszkodowawczych z tytułu naruszenia autorskich praw majątkowych.
  18. Użytkownik nie jest uprawniony do dalszej odsprzedaży Aplikacji.
  19. Instalacja Aplikacji osobom trzecim jest zabroniona. Użytkownik nie ma prawa do rozszerzania i dokonywania jakichkolwiek zmian funkcjonalnych Aplikacji.
  20. W przypadku naruszenia przez Licencjobiorcę jakichkolwiek postanowień niniejszej Umowy, przysługujące prawa wynikające z niniejszej Umowy automatycznie i natychmiast wygasają, bez konieczności dokonywania zawiadomienia przez Spółkę. W takim przypadku Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego trwałego skasowania, zniszczenia na własny koszt, Aplikacji i wszystkich jej kopii zapasowych.
  21. Użytkownik zobowiązany jest wypełnić minimalne wymagania sprzętowe, techniczne oraz eksploatacyjne niezbędne dla korzystania z Aplikacji, w szczególności Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że dla realizacji niniejszej Umowy niezbędne jest posiadanie aktualnego i legalnego systemu operacyjnego.
  22. Licencjodawca nie jest w szczególności odpowiedzialny za jakiejkolwiek dane zapamiętane za pomocą Aplikacji oraz za szkody związane z utratą tych danych. Dane te powinny znajdować się wyłącznie na nośniku danych Użytkownika. Administratorem danych w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) jest Użytkownik.
  23. Licencjodawca, zastrzega sobie prawo do rozbudowy Aplikacji o dodatkową funkcjonalność, do wykorzystania której wymagane będzie nabycie osobnych licencji. Sposób licencjonowania oraz cena licencji określana będzie każdorazowo po ukazaniu się aktualizacji z nową funkcjonalnością.
  24. Niniejsza Umowa nie tworzy żadnych zobowiązań pomiędzy stronami oprócz tych, które zostały wprost wskazane w Umowie.
  25. Przy tworzeniu Aplikacji dołożono wszelkich starań, aby działała poprawnie. Z uwagi jednak na złożony charakter Aplikacji oraz fakt, że jej działanie uzależnione jest od prawidłowego działania systemu operacyjnego Użytkownika oraz programu Płatnik, Spółka nie odpowiada wobec Użytkownika, za jakiekolwiek szkody powstałe w związku z korzystaniem z Aplikacji lub jej obsługą, w tym szkody pośrednie, z wyjątkiem szkody wywołanej z winy umyślnej Spółki.
  26. Bez względu na jakiekolwiek szkody wynikłe, lub w jakikolwiek sposób związane z używaniem lub niemożnością używania Aplikacji (łącznie z pośrednimi albo bezpośrednimi szkodami z tytułu utraty zysków), które Użytkownik lub osoby trzecie mogą ponieść z jakiegokolwiek powodu, całkowita odpowiedzialność Spółki z jakiegokolwiek tytułu jest ograniczona do kwoty zapłaconej przez Licencjobiorcę za Aplikację w okresie poprzedzających 12 miesięcy. Użytkownikowi nie służy prawo do odszkodowania za utracone korzyści ani prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego.
  27. Do wszelkich kwestii nieuregulowanych niniejszą Umową mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego. Wszelkie spory, które mogą powstać w związku z wykonywaniem umowy licencyjnej będą podlegały rozstrzygnięciu przez sąd z siedzibą właściwą dla Spółki.

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.