Co zrobić, gdy zaliczka na ZFRON nie trafiła na konto funduszu w ustawowym terminie?

ZFRON
20 maja 2025Małgorzata Tylewicz-Piwnik

Od 1 stycznia 2025 r. jeden z pracodawców utracił status zakładu pracy chronionej. W latach 2022–2024, zgodnie z obowiązującymi przepisami, korzystał z możliwości składania wniosków Wn-P-ZF w celu uzyskania rekompensaty z PFRON. W związku ze wzrostem wynagrodzeń w 2025 roku – a co za tym idzie, wyższymi zaliczkami na podatek – firma rozważała, która forma wsparcia będzie bardziej korzystna: rekompensata czy przekazywanie zaliczek na ZFRON. Ostateczna decyzja zapadła 7 lutego – w ustawowym terminie składania wniosków – i pracodawca zdecydował się na przekazywanie zaliczek na konto ZFRON. Zatrudnia obecnie 23 osoby na pełen etat, z czego 100% stanowią osoby z niepełnosprawnościami, co pozwala na przekazanie całej kwoty zaliczek na fundusz. Niestety, przez nieuwagę, przelew nie został dokonany w ciągu wymaganych 7 dni od wypłaty wynagrodzenia, która w styczniu nastąpiła 27 dnia miesiąca. Co w takiej sytuacji powinien zrobić pracodawca, by zminimalizować ryzyko błędów formalnych i konsekwencji prawnych?

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.