Zakład pracy chronionej, który z dniem 1 stycznia utracił wymagany wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, stracił tym samym prawo do zwolnienia z obowiązku opłacania podatku od nieruchomości. Wynika to z art. 7 ust. 2 pkt 4 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Jednak zgodnie z przepisami (Dz.U. 2023.70), obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaszły okoliczności powodujące jego naliczenie. Czy podatek należy opłacać już od stycznia, czy dopiero od lutego? Co w sytuacji, gdy firma odzyska wymagany wskaźnik zatrudnienia np. w lipcu, ale utraci go ponownie w sierpniu – czy w takim przypadku będzie miała prawo do zwolnienia z podatku za jeden miesiąc? Jak zmiany te wpływają na możliwość korzystania ze środków ZFRON i dofinansowania z PFRON?
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.