Stan faktyczny: Firma zatrudniała od 2017 r. pracownika z orzeczeniem o nepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. Przy przyjęciu do pracy nie posiadała informacji o ustalonym prawie do emerytury. Firma pobierała dofinansowanie. W 06.2022 przy składaniu wniosku o dofinansowanie system wygenerował korektę z informacją , że pracownik ma ustalone prawo do emerytury. Deklaracja została skorygowana. Na wniosek pracodawcy, pracownik złożył w czerwcu oświadczenie o pobieranej emeryturze oraz przesłał decyzję ZUS o ustalonym prawie do emerytury od 01.10.2016. Pytanie: Czy w związku z tym, że pracownik przy podejmowaniu zatrudnienia nie dostarczył decyzji o przyznanym prawie do świadczenia emerytalnego a zatem pracodawca nie posiadał wcześniej tej wiedzy, należy dokonać korekty wszystkich deklaracji od za okres, w którym pracownikowi przysługiwała emerytura, tj. od od początku zatrudnienia od roku 2017 i zwrócić przyznane dofinansowanie?
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.