Okres ochronny dla przedsiębiorców, którzy popełnią błędy związane ze stosowaniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), ma zostać wydłużony do końca 2027 r. Tak przynajmniej wynika z założeń projektu nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług.
Chodzi o założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (nr UD477), który został opublikowany przez Ministerstwo Finansów (MF) w wykazie prac legislacyjnych rządu.
Należy przypomnieć, że przedsiębiorcy, u których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku od towarów i usług) w 2024 r. przekroczyła 200 mln zł, mają obowiązek wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych przy wykorzystaniu KSeF od 1 lutego 2026 r. Począwszy od 1 kwietnia 2026 r., obowiązek ten formalnie został rozszerzony na niemal wszystkich przedsiębiorców. Jednakże ci przedsiębiorcy, którzy mieli kontrahentów zobowiązanych do wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r., w
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.