W przypadku pojawienia się nieprawidłowych danych nabywcy na INF-U konieczne jest przeprowadzenie stosownej korekty dokumentu. Błąd w zakresie danych nabywcy ma bowiem istotne znaczenie prawne, ponieważ od prawidłowego wystawienia INF-U zależy możliwość obniżenia wpłaty na PFRON po stronie klienta.
PFRON jednoznacznie wyjaśnia, w jaki sposób należy korygować taką informację i kiedy dopuszczalne jest uproszczone postępowanie.
Jeżeli błędnie wystawiona informacja INF-U została już doręczona nabywcy, który w ogóle nie powinien jej otrzymać, sprzedający ma obowiązek wystawić korektę zerującą. Powinna ona całkowicie neutralizować poprzednią informację i zostać przekazana temu podmiotowi wraz z wyjaśnieniem umieszczonym w polu „Uwagi”. Tylko taki sposób działania pozwala formalnie odwrócić skutki błędnego dokumentu, który nie powinien funkcjonować w obrocie.
Jeśli natomiast INF-U z błędnymi danymi nabywcy nie została jeszcze przekazana klientowi, obowiązek wystawienia korekty zerującej pozostaje aktualny, jednak w tym przypadku dokumentu – ani pierwotnego, ani korygującego – nie należy przekazywać błędnie wskazanemu podmiotowi.
Dopiero po wykonaniu powyższych c
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.