Od 24 grudnia 2025 r. wchodzą w życie pierwsze kluczowe zmiany w wymaganiach wobec pracodawców wynikające z nowelizacji Kodeksu pracy. Są one związane z wynagradzaniem i procesami rekrutacyjnymi. Przedsiębiorcy muszą przygotować się m.in. na obowiązek podawania informacji o wynagrodzeniu już na etapie oferty pracy, zakaz pytania o historię zarobków kandydatów oraz wzmocnione prawa pracowników do informacji o strukturze wynagrodzeń.
Już od 24 grudnia 2025 r. pracodawcy będą musieli realizować nowe obowiązki związane z wynagrodzeniami. Najważniejsze zmiany, jakie wtedy zajdą, to:
Ta faza zmian jest częścią implementacji europejskiej Dyrektywa UE 2023/970 dotyczącej przejrzystości wynagrodzeń, której termin pełnej implementacji w Polsce upływa 7 czerwca 2026 r.
Nadchodzące zmiany stawiają przed pracodawcami nowe wyzwania, zarówno organizacyjne, komunikacyjne, jak i prawne. Już teraz działy kadr powinny zaktualizować szablony ogłoszeń rekrutac
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.