Jak zarejestrować się w Systemie Obsługi Dofinansowań i Refundacji PFRON-u?

Dofinansowania
07 listopada 2025 Sebastian Woroniak

Pracodawcy, którzy są zobowiązani do wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) oraz ci zwolnieni z tych wpłat, zobowiązani są do rejestracji w Systemie Obsługi Dofinansowań i Refundacji PFRON-u.

Dokumenty niezbędne w czasie procedury rejestracyjnej

Pracodawca, który zamierza dokonać rejestracji w Systemie Obsługi Dofinansowań i Refundacji (SODiR) powinien przekazać odpowiednie dokumenty osobiście lub pocztą (na adres Biura Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) albo na adres PFRON-u w systemie e-Doręczeń lub przez ePUAP na adres: /PFRON/SkrytkaESP, w odpowiednim terminie po spełnieniu warunków. Dokumentami tymi są:

  1. wniosek Wn-D;
  2. kopia aktualnych dokumentów potwierdzających: pełną nazwę pracodawcy (oraz jej skrót, jeśli istnieje) oraz numery REGON i NIP, o ile ich nadanie wynika z przepisów prawa.

Obecnie nie jest wymagana kopia dokumentów określonych w punkcie 2, ponieważ PFRON weryfikuje zgodność danych wykazanych we wniosku Wn-D w rejestrach publicznych: Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) oraz rejestrze REGON, prowadzonym przez Główny Urząd Statystyczny (GUS). W przypadku ustalenia niezgodności danych wykazanych we wniosku z danymi znajdującymi się w rejestrach publicznych pracodawca zostanie wezwany do złożenia wyjaśnień i/lub przesłania kopii aktualnych dokumentów potwierdzających wskazane dane.

Ponadto, pracodawca musi wypełnić i wysłać:

  1. formularz INF-D-P, który stanowi miesięczną informację o wynagrodzeniach, zatrudnieniu, stopniach i rodzaju niepełnosprawności pracowników niepełnosprawnych (do wniosku Wn-D pracodawca załącza tyle formularzy INF-D-P, na ilu pracowników ubiega się o dofinansowanie);
  2. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie (INF-O-PR), w przypadku, gdy pracodawca prowadzi działalność gospodarczą w sektorze rybołówstwa i akwakultury lub w dziedzinie produkcji podstawowej produktów rolnych, bądź
  3. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną ni
Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.