Śmierć pracownika to sytuacja szczególna, która rodzi szereg konsekwencji prawnych, także w obszarze rozliczeń z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Pracodawcy często pytają, czy w przypadku zgonu pracownika niepełnosprawnego mogą nadal wystąpić o dofinansowanie do jego wynagrodzenia za okres, w którym pozostawał zatrudniony.
Na przykład: pracownik niepełnosprawny zmarł 10 sierpnia 2025 r., natomiast jego wynagrodzenie za lipiec zostało – zgodnie z przepisami – wypłacone 26 sierpnia 2025 r. na rachunek bankowy małżonki. Czy w takim przypadku pracodawcy przysługuje prawo do dofinansowania?
PFRON przypomina, że pracodawca zatrudniający osoby niepełnosprawne może ubiegać się o dofinansowanie do ich wynagrodzeń pod warunkiem spełnienia wszystkich ustawowych wymogów wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Kluczowe warunki dotyczą tzw. kosztów płacy. Pracodawca ma obowiązek:
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.