Jak traktować pracowników w okresie sporu o orzeczenie?

Orzecznictwo
08 października 2025 Monika Łysek

Pracodawcy często spotykają się z wątpliwościami dotyczącymi rozliczania pracowników posiadających orzeczenie o niepełnosprawności. Szczególnie trudne okazują się sytuacje, gdy dokument traci ważność, a jednocześnie trwa postępowanie odwoławcze.

Gdy orzeczenie traci ważność

Pracownik z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności (symbol 02-P) złożył wniosek o wydanie nowego orzeczenia jeszcze przed upływem ważności poprzedniego. Na tej podstawie, zgodnie z ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej, jego dokument został automatycznie przedłużony o sześć miesięcy – do 30 września. Pracodawca otrzymał odpowiednie potwierdzenie z powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności.

Pracownik odwołuje się od nowego orzeczenia

W czerwcu po

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Polecane szkolenia

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.