Przedstawienie przez pracownika orzeczenia o lekkim stopniu niepełnosprawności obliguje pracodawcę do realizacji szeregu obowiązków wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Mimo iż jest to najniższy stopień niepełnosprawności, wiąże się z nim katalog konkretnych uprawnień pracowniczych, których znajomość jest niezbędna. Istotne staje się również pytanie o konieczność weryfikacji zdolności do pracy w kontekście nowych informacji o stanie zdrowia pracownika.
Zgodnie z art. 20c w związku z art. 2a ust. 1 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (dalej: ustawa o rehabilitacji), uprawnienia pracownicze określone w tej ustawie przysługują od dnia, od którego osoba niepełnosprawna została wliczona do stanu zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
W przypadku pracownika z lekkim stopniem niepełnosprawności, są to przede wszystkim:
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.