Benefity dla pracowników to skuteczne narzędzie budowania ich lojalności i zaangażowania. Jednak to pracodawca musi pamiętać o ich prawidłowym wdrażaniu i zarządzaniu nimi tak, aby ewentualne nieprawidłowości nie skończyły się sporami sądowymi z pracownikami.
Benefity pracownicze to świadczenia pozapłacowe oferowane przez pracodawcę. Są to swego rodzaju bonusy, które mogą przybierać różne formy np. karty sportowe, prywatna opieka medyczna, służbowy sprzęt do użytku prywatnego (telefon, komputer, samochód itd.), dofinansowanie szkoleń, dofinansowanie posiłków, zniżki czy bony zakupowe.
Dobry benefit powinien trafiać w potrzeby pracowników. Dobranie właściwych benefitów pracowniczych może zachęcić kandydatów do podjęcia pracy u konkretnego pracodawcy. Dobre, według pracowników, benefity zwiększają ich lojalność, wpływają na konkurencyjność pracodawcy. Katalog benefitów zasadzie może być w nieograniczony, to od pracodawcy i oczekiwań pracowników zależy, co zaoferuje dana firma.
Benefity pracownicze to świadczenia związane z pracą, które zgodnie z art. 772 § 2 Kodeksu pracy (dalej: k.p.), mogą, ale nie muszą, być uregulowane w regulaminie wynagrodzenia. Pracodawcy często decydują się na wprowadzenie osobnej polityki benefitowej w firmie. Polityka ta precyzuje warunki i zasady korzystania z oferowanych benefitów. Pracodawca zasady te może zawrzeć również w umowie o pracę, w takim wypadku musi on uzyskać zgodę pracownika co do warunków uzyskania danego benefitu i sposobu uregulowania go w umowie.
Choć benefity często przesądzają o tym, czy dany kandydat zaaplikuje na oferowane przez pracodawcę stanowisko, nie wszyscy kandydaci o nich wiedzą, ponieważ nie każdy pracodawca dobrze to komunikuje. Dzięki poprawie komunikacji w w tym obszarze firma może zyskać istotny argument w negocjacjach warunków współpracy zarówno z obecnymi pracownikami, jak i przyszłymi kandydatami do pracy.
Jak wynika z danych zebranych na zlecenie VanityStyle, 92% małych i średnich przedsiębiorstwo oferuje benefity. 47% przedsiębiorców wskazuje, że główną korzyścią świadczeń pozapłacowych jest zwiększona motywacja i efektywność pracowników. A 41% ankietowanych uważa, że oferowanie benefitów przekłada się na większe zaangażowanie pracowników w wykonywaną przez nich pracę. Jedna czwarta badanych przedsiębiorców jest zdania, że benefity pozapłacowe to dobra al
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.