Wielu pracodawców, którzy korzystają z możliwości wystawiania ulg we wpłatach na PFRON, napotyka trudności w interpretacji przepisów dotyczących struktury zatrudnienia. Najczęstsze pytania dotyczą sytuacji, w których zatrudnienie ogółem spada poniżej 25 etatów w miesiącu sprzedaży, ale w miesiącu poprzedzającym spełniano wszystkie ustawowe warunki. Czy w takiej sytuacji nadal można wystawić ulgę? Jakie dane są kluczowe – z miesiąca sprzedaży czy z miesiąca poprzedzającego wystawienie faktury?
W niniejszym artykule analizujemy konkretny przypadek z maja 2025 r., przywołując aktualne przepisy, stanowisko PFRON oraz praktyczne wskazówki dotyczące walidacji danych w systemie e-PFRON2. Wyjaśniamy, kiedy pracodawca zachowuje prawo do wystawienia INF-U, nawet jeśli jego aktualne zatrudnienie nie spełnia ustawowego minimum.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U z 2024 r., poz. 44 ze zm.), aby podmiot mógł wystawiać INF-U, musi spełnić jednocześnie trzy warunki:
Zgodnie z art. 22 ust. 9 zd. 2 ww. ustawy, do oceny, czy sprzedawca może wystawić ulgę, należy przyjąć dane z miesiąca po
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.