Rosnąca digitalizacja w administracji publicznej i coraz powszechniejsze korzystanie z poczty elektronicznej powodują, że pracodawcy oraz osoby niepełnosprawne stają przed nowymi wyzwaniami, również natury formalnej. Przykładem może być sprawa, w której do Miejskiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności (MZON) wpłynął wniosek o ustalenie stopnia niepełnosprawności przesłany za pomocą „zwykłego e-maila”. Nie był on ani podpisany podpisem elektronicznym, ani złożony poprzez ePUAP. Rodzi to pytanie o skuteczność takiego wniosku i jego znaczenie dla pracodawcy, który oczekuje, że pracownik uzyska ostateczne orzeczenie niepełnosprawności.
Sposób wniesienia podania do organu administracji publicznej, reguluje art. 63 ustawy z 14.06.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (k.p.a)
W myśl tego przepisu, podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, również w przypadku złożenia podania w postaci elektronicznej, i żądanie oraz czynić z
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm