Jednym z podstawowych warunków ubiegania się o dofinansowanie jest terminowe ponoszenie kosztów płacy. Pracodawca musi wypłacać wszystkie elementy kosztów płacy pracownika niepełnosprawnego w terminie bądź z uchybieniem terminu nieprzekraczającym 14 dni. Dopuszczalna jest dopłata składek ZUS z uchybieniem terminu powyżej 14 dni, o ile nie przekroczy ona 2% należnych składek za dany okres sprawozdawczy.
Terminy ponoszenia kosztów płacy określają odrębne przepisy:
Dofinansowanie nie przysługuje, jeżeli pracodawca:
Dopuszczalna jest zapłata składek ZUS powyżej 14 dnia, jeśli nie przekroczy 2% należnych składek za dany okres sprawozdawczy.
W świetle powyższych warunków na uwagę zasługuję wyjaśnienia Państwowej Inspekcji Pracy dotyczące terminu wypłaty wynagrodzenia za pracę w przypadku rozwiązania umowy o pracę. Czy jest nim termin wypłaty wynagrodzenia u danego pracodawcy czy dzień rozwiązania umowy o pracę?
Na wstępie należy podkreślić, że obowiązujące przepisy nie regulują wprost powyższego zagadnienia. Zgodnie z art. 85 Kodeksu pracy wypłata wynagrodzenia powinna być dokonywana co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie. Ponadto w sytuacji gdy wynagrodzenie płatne jest raz w miesiącu to wypła
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm