W rządowym projekcie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia znalazły się zapisy dotyczące agencji pracy tymczasowej. Mają być one poddane ściślejszej kontroli PIP.
Przypomnijmy, że tę kwestię reguluje art. 13 ust. 2a ustawy z 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych. Natomiast od 1 czerwca 2017 r. wprowadzono nowelizację tego aktu prawnego, zgodnie z którym agencja ma obowiązek przekazywania pracownikowi tymczasowemu informacje umożliwiające mu bezpośredni kontakt z przedstawicielami agencji. Do tych danych zalicza się: adres miejsca kontaktu, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej, a także dni i przedział godzinowy, w których taki kontakt jest możliwy. Informację tę należy przekazywać nie później niż w ciągu siedmiu dni od zawarcia umowy o pracę.
Przedstawione wymogi miały wyeliminować agencje pracy tymczasowej, działające tylko wirtualnie. W takich przypadkach osoby zainteresowane, w tym przede wszystkim kandydaci do pracy lub zatrudnieni, mieli kontakt z agencją tylko i wyłącznie za pomocą poczty elektronicznej. To prowadziło do licznych patologi. Agencja szybko mogła zamknąć swoją działalność np. w sytuacji, gdy zalegała pracownikom tymczasowym z wypłatą wynagrodzenia. Trudno jest poddać kontroli taki podmiot, zwłaszcza gdy miejsce świadczenia pracy jest inne niż siedziba formalnego pracodawcy, czyli agencji. Poza tym dokument
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm