Dobry, a przede wszystkim skuteczny lider, to wzmocnienie zespołu pracowniczego. Charyzmatyczny przywódca potrafi nie tylko pokierować, ale motywować pracowników, co przekłada się na efektywność pracy zespołowej.
Liderem zespołu pracowniczego niekoniecznie musi być menadżer czy kierownik. Często osoba przywódcza w grupie wyłania się samoistnie i w naturalny sposób jest akceptowana przez pozostałe osoby. O cechach takiego „przewodnika stada” napiszemy poniżej,. Teraz tylko zasygnalizujmy, że osoba ta posiada niezbędne cechy i umiejętności, aby skutecznie mobilizować, kierować i rozwijać grupę pracowników. Rolą lidera jest nie tyle pełnienie funkcji kierowniczej, co inspirowanie członków zespołu. Swoim przykładem powinien zachęcać ludzi nie tylko do pracy, ale również do dzielenia się pomysłami i krytyką dotyczącą metod pracy i funkcjonowania całego zakładu.
Bycie dobrym liderem zespołu wymaga dużo pracy i zaangażowania. Wiele umiejętności potrzebnych, by przewodniczyć zespołowi, można wypracować. Lidera przede wszystkim powinna cechować odwaga w podejmowaniu się trudnych zadań i proponowaniu niestandardowych rozwiązań, co nierozerwalnie łączy się z odpowiedzialnością. Osoba będąca przywódcą lub dopiero aspirująca do tego miana musi aktywnie wspierać kolegów z zespołu. Bez dobrej komunikacji między pracownikami a liderem nie może być mowy o skutecznym przewodzeniu grupie. Ta z kolei przekłada się na budowanie partnerskich i pozytywnych relacji w sam
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm