Dwa wynagrodzenia w jednym miesiącu — wypłata

Księgowość
22 kwietnia 2024Piotr Świerżewski

Wyliczając miesięczne wynagrodzenie pracownika, pracodawca ma obowiązek naliczyć za niego zaliczkę na podatek dochodowy. Odlicza się przy tym zryczałtowane koszty uzyskania przychodów oraz kwotę zmniejszającą podatek.

Nadmieńmy w tym miejscu, że wypłata dwóch wynagrodzeń w jednym miesiącu powoduje komplikacje w kwestii wyliczenia zaliczki na podatek dochodowy.

Jak wskazuje ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, w celu ustalenia podstawy opodatkowania od osiągniętych przez pracownika w ciągu miesiąca przychodów z tytułu umowy o pracę, pracodawca odlicza m.in. koszty uzyskania przychodów, które wynoszą:

  • 250 zł miesięcznie — jeżeli pracownik zamieszkuje w tej samej miejscowości, w której znajduje się zakład pracy,
  • 300 zł miesięcznie — jeżeli miejsce stałego lub czasowego zamieszkania pracownika jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a pracownik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę.

Powyższe kwoty są stałe, a ich wysokość jest niezależna od ilości wypłat, które w danym miesiącu otrzymał p

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.