Pracodawca nie może tolerować niewywiązywania się przez pracownika z obowiązków. Zrzuca się to na karb lenistwa i złej organizacji pracy. Czasem winną okazuje się prokrastynacja. Czy pracodawca może pomóc ją przezwyciężyć?
Pojęcie prokrastynacji jest terminem psychologicznym. Ogólnie rzecz ujmując, oznacza zjawisko polegające na odkładaniu obowiązków w czasie. Motto tego zjawiska to powiedzenie: „robota nie zając, nie ucieknie”. Osoby, mające tendencje do robienia wszystkiego „później”, wykazują duże trudności z rozpoczynaniem czynności i prawidłową organizacją swojego czasu. Mechanizm osób zmagających się z prokrastynacją w pracy jest zazwyczaj podobny i obejmuje następujące elementy:
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.