Czy w przypadku zgubienia informacji o kwocie obniżenia wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) przez pocztę, należy wystawić kontrahentowi duplikat tej informacji?
Sprzedawca uprawniony do wystawiania ulg we wpłatach na PFRON wysłał informację o kwocie obniżenia wpłat na PFRON (INF-U) do kontrahenta za pośrednictwem operatora pocztowego Poczty Polskiej. Okazało się, że poczta zgubiła przesyłkę. W związku z tym pracodawca zastanawia się, czy powinien wystawić nową INF-U, czy też duplikat wysłanej informacji.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j.: Dz. U z 2024 r., poz. 44, ze zm.) – dalej: u.r.o.n., obowiązkowe wpłaty na PFRON ulegają obniżeniu z tytułu zakupu produkcji lub usługi, z wyłączeniem handlu, odpowiednio wytworzonej lub świadczonej przez zakłady aktywności zawodowej, przedsiębiorstwa społeczne zatrudniające co najmniej 10 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy lub innych pracodawców zatrudniających co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy – o ile podmioty te osiągają wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych zaliczonych do osób o:
Łącznie z fakturą za dokonany zakup, sprzedający (pracodawca), który spełnia warunki wyszczególnione w art. 22 ust. 1 u.r.o.n., przekazuje nabywcy (kontrahentowi), raz w roku, informację o:
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm