Jeśli pracownik utracił w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej zdolność do pracy na dotychczasowym stanowisku pracodawca musi dostosować stanowisko pracy oraz pomieszczenia socjalne do jego potrzeb.
Zgodnie z treścią art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osobie zatrudnionej, która w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej utraciła zdolność do pracy na dotychczasowym stanowisku, pracodawca ma obowiązek wydzielić lub zorganizować odpowiednie stanowisko pracy z podstawowym zapleczem socjalnym.
W przywołanej powyżej ustawie nie określono jednak, na czym powinno polegać wydzielenie lub zorganizowanie odpowiedniego stanowiska pracy. Dlatego też należy uznać, że może ono przybrać postać zarówno przystosowania istniejącego stanowiska do potrzeb zatrudnianej osoby, jak i zorganizowania zupełnie nowego stanowiska.
Trzeba jednak zwrócić uwagę, że ustawodawca nałożył na pracodawcę również powinność przystosowania pomieszczeń socjalnych i sanitarnych, czyli toalet, szatni, jadalni. Obowiązek pracodawcy jest w tym przypadku bardzo szeroki. Obejmuje on bo
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm