W Kodeksie pracy wskazane zostały obowiązki pracownika wobec pracodawcy. Jednym takich z obowiązków jest wykonywanie poleceń przełożonego. Delegacja może zostać pracownikowi zlecona w ramach obowiązków służbowych.
Czy pracownik może odmówić wyjazdu służbowego, a jeżeli tak to w jakiej sytuacji?
Podróżą służbową jest wykonywanie na polecenie pracodawcy zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy. Ponadto, podróż służbowa charakteryzuje się tym, że jest odbywana:
poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza stałym miejscem pracy,
Wszystkie te cechy muszą wystąpić łącznie. W przepisach nie wskazano co prawda, jak długo powinna trwać podróż służbowa, jednak wiele osób odnosi się w tym przypadku do art. 42 § 4 Kodeksu pracy.
Jeżeli pracownik na polecenie pracodawcy odbywa podróż służbową, wówczas przysługuje mu zwrot poniesionych kosztów. Dotyczy to przede wszystkim:
diet,
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm