W pewnych, określonych w przepisach sytuacjach pracownik zatrudniony na podstawie umowy o pracę nie może stawić się w pracy (usprawiedliwiona nieobecność płatna).
Jeśli pracodawca ma obowiązek utworzenia regulaminu pracy lub stworzył go dobrowolnie, powinien zawrzeć w nim informacje dotyczące sposobu powiadamiania go o nieobecnościach pracowników. Jeżeli zaś brak jest takich jasno określonych zasad, wówczas pracownik ma możliwość powiadomić pracodawcę o nieobecności:
W Kodeksie pracy zdefiniowano podstawowe przyczyny powstania nieobecności w pracy, za które pracownikowi i tak przysługiwać będzie wynagrodzenie. Do takich przyczyn zalicza się:
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.