Pracodawca ma obowiązek przekazać swojemu pracownikowi do końca lutego PIT-11 za poprzedni rok podatkowy. PIT-11 jest imienną informacją o rocznych dochodach pracownika i zaliczkach pobranych na podatek dochodowy przez płatnika, czyli zakład pracy. Co jednak w sytuacji, kiedy po upływie tego terminu podatnik nie otrzyma rzeczonej deklaracji?
Trzeba pamiętać, że to na podatniku czyli pracowniku, ciąży obowiązek rocznego rozliczenia podatku polegający na złożeniu deklaracji PIT-11 w ustawowym terminie. Wyjątek stanowi sytuacja, w której zakład pracy dokonuje rocznego rozliczenia za pracownika. Aczkolwiek nawet w takiej sytuacji podatnik powinien zainteresować się, czy właściwa deklaracja trafiła do urzędu w terminie. Terminem granicznym złożenia deklaracji rocznej jest 30 kwietnia.
A zatem, nawet w przypadku gdy pracownik nie otrzymał PIT-11 od pracodawcy, nie jest zwolniony w żaden sposób z obowiązku rozliczenia podatku. No dobrze, ale co powinien zrobić w sytuacji, gdy np. minął już ostatni dzień lutego, a informacji o rocznych dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy wciąż nie ma?
Podkreślmy, że w sytu
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.