Zgodnie z Kodeksem pracy pracodawca ma obowiązek prowadzić dokumentację pracowniczą. Może również zlecić tą czynność biuru rachunkowemu. Wypada więc zapytać, kto ponosi odpowiedzialność za akta pracownika jeśli pracodawca zleca usługi kadrowo-płacowe rzeczonemu podmiotowi?
Pracodawca zobowiązany jest prowadzić i przechowywać w postaci papierowej lub elektronicznej dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracowników (dokumentacja pracownicza). Jak już wspomnieliśmy może również powierzyć obowiązki związane z prowadzeniem tej dokumentacji podmiotom trzecim. Bowiem przepisy prawa nie zabraniają outsourcowania tego procesu.
W przypadku podjęcia decyzji przez pracodawcę o powierzeniu biuru rachunkowemu obowiązków dotyczących prowadzenia dokumentacji pracowniczej zakres obowiązków i odpowiedzialności zależeć będzie od uregulowań zawartych w umowie między tymi podmiotami.
Nadmieńmy, że prowadzenie dokumentacji pracowniczej składa się z dwóch elementów:
Co do obowiązku prowadzenia akt osobowych pracownika przez biuro rachunkowe, to polegałby na prowadzeniu dokumentacji pracowniczej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokumentacji pracowniczej z dnia 10 grudnia 2018 roku. Zgodnie z tym rozpo
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.