Jednym z istotnych obowiązków pracodawcy jest kwestia zapewnienia apteczki jak również wskazanie osób pośród pracowników do udzielania pierwszej pomocy. Warto zatem wiedzieć, jak zagadnienia pierwszej pomocy w pracy opisują przepisy prawne.
Zaznaczmy na wstępie, że zatrudnianie pracowników, wiąże się nie tylko z zapewnieniem finansowego zabezpieczenia potrzeb podwładnego. Jest również wiele obowiązków po stronie pracodawcy, które mają prowadzić do tego, że wykonywanie stosunku pracy będzie bezpieczne w każdym aspekcie. A tutaj na pewno niezwykle ważna jest kwestia pierwszej pomocy w zakładzie pracy.
Przepisy prawa pracy nakazują pracodawcy przedsięwziąć odpowiednie środki w celu zapewnienia pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, możliwości zwalczania pożarów i ewakuacji i pracowników, stosownie do rodzaju prowadzonej działalności i wielkości przedsiębiorstwa i firmy.
Zgodnie z Kodeksem pracy, pracodawca zobowiązany jest:
Dodajmy, że każdy z powyższych obowiązków wiąże się dla
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.