Pracownik z niepełnosprawnością nie informuje o nieobecności w pracy

Kadry
21 grudnia 2023 Monika Łysek

Życie przynosi różne niemiłe niespodzianki, które nie pozwalają dotrzeć do pracy. Pracownikom z niepełnosprawnościami na przeszkodzie mogą stanąć złe warunki atmosferyczne lub sprawy zdrowotne. Jednak zawsze powinien on powiadomić o absencji pracodawcę.

Pracownik z niepełnosprawnością z powodu obfitych opadów śniegu nie mógł dotrzeć do pracy. O swojej nieobecności tego dnia w pracy nie powiadomił w żaden sposób swojego pracodawcy. Zrobił to dopiero następnego dnia, gdy pojawił się w pracy. Czy takie zachowanie skutkuje nieusprawiedliwioną nieobecnością? Czy w takiej sytuacji możliwe jest udzielenie urlopu na żądanie?

Taka nieobecność pracownika z niepełnosprawnością powinna zostać uznana przez pracodawcę za usprawiedliwioną, choć bez prawa do wynagrodzenia. Jednocześnie w tej sytuacji można dopatrzeć się naruszenia przez pracownika zasad usprawiedliwiania nieobecności. W przedstawionej sytuacji pracodawca nie ma obowiązku ani też podstawy prawnej do

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.