Najczęściej opinia przełożonego o pracowniku po zakończeniu przez niego pracy kojarzy się z opisaniem, jak świetnie wykonywał on swoje zadania. Jednak opinia nie jest równoznaczna z rekomendacją i nie zawsze musi być pozytywna. Jak więc powinna wyglądać opinia o pracowniku? O jakich elementach powinien pamiętać pracodawca przy jej tworzeniu?
Potocznie opinia o pracowniku kojarzy się głównie z opisaniem jego mocnych stron, zalet i cech, które sprawiają, że świetnie wykonuje swoje obowiązki. Oczywiście zdarza się, że opinia jest wystawiana tylko wtedy, kiedy będzie ona pozytywna. Trzeba jednak wiedzieć, że nie zawsze tak jest, bowiem opinia o pracowniku nie jest rekomendacją. I tak na przykład może się zdarzyć, że opinia o pracowniku będzie poufna, a co za tym idzie nie będzie miał on do niej wglądu.
Różnica między opinią a rekomendacją jest taka, że rekomendacja jest pozytywna. Jest to dokument, w którym pracodawca stara się przekonać kolejnego potencjalnego przełożonego, że warto zatrudnić daną osobę. Natomiast opinia wcale nie musi opowiadać tylko o dobrych stronach pracownika, bowiem rzetelnie opisuje, w jaki sposób wykonywał on swoje obowiązki.
Pracownicy proszą przełożonych o opinię głównie wtedy, kiedy mają pewność, że będzie ona pozytywna chcąc pokazać przyszłemu pracodawcy, że warto ich zatrudnić. Jednak opinia o pracowniku nie jest wymogiem. Jeżeli zatem pracodawca nie chce j
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm