Zasady zatrudniania pracowników, którzy pozostają w tym samym czasie w dwóch różych stosunkach pracy nie zostały uregulowane w szczególny sposób w przepisach prawa pracy. Powoduje to, że pracodawcy, z którymi pracownik pozostaje w równoległych stosunkach pracy mają problemy z ustaleniem przysługujących takim pracownikom uprawnień, a w szczególności wymiaru urlopu wypoczynkowego.
Powszechnie jednak przyjmuje się, że jeśli pracownik pozostaje w stosunku pracy z dwoma pracodawcami, to wówczas u każdego z nich uzyskuje odrębnie uprawnienia wynikające ze stosunku pracy. Nie następuje zatem w takiej sytuacji redukcja uprawnień pracowniczych ani też ich ograniczenie.
Jeżeli chodzi o niektóre uprawnienia pracownicze, to trzeba wiedzieć, że zależą one od stażu pracy. Dlatego też w takim przypadku u drugiego pracodawcy do okresu zatrudnienia, od którego zależą uprawnienia pracownicze, wlicza się okres poprzedniego niezakończonego zatrudnienia, w części przypadającej przed nawiązaniem drugiego stosunku pracy.
Inaczej mówiąc, drugi pracodawca do stażu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze, zalicza okres pracy u pierwszego pracodawcy, który liczony jest od
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.