Przyznanie renty rodzinnej i zgłoszenie tego faktu pracodawcy

Księgowość
24 listopada 2023Piotr Świerżewski

Jeżeli przyznana zostaje renta rodzinna należy ten fakt zgłosić pracodawcy jak najszybciej po otrzymaniu decyzji od organu rentowego. Zatajenie przyznania świadczenia może bowiem spowodować niekorzystne skutki przy rozliczeniu rocznym. O szczegółach piszemy w poniższym tekście.

Należy wiedzieć, że zatrudniony pracownik ma obowiązek wypełnić podstawowe dokumenty związane ze stosunkiem pracy oraz naliczaniem wynagrodzenia. Pośród tych dokumentów zawsze znajduje się PIT-2 stanowiący oświadczenie dla celów obliczania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy.

W rzeczonym dokumencie pracownik określa pracodawcę jako właściwy podmiot do zastosowania ulgi podatkowej przy obliczaniu zaliczki. Kwotę zmniejszającą podatek uwzględnia przy naliczeniu świadczenia również organ rentowy. Dlatego też, jeśli ulga zostaje odliczona podwójnie, podatnik ma wówczas obowiązek jej zwrotu. Niedopłatę podatku, jaka wynika ze zdublowania ulgi, pracownik musi wpłacić do urzędu do 30 kwietnia.

Żeby otrzymać rentę rodzinną

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.