Pracodawcy, pośród różnych benefitów, umożliwiają również pracownikom skorzystanie z ubezpieczenia grupowego na życie. A jak wygląda ów proces? Jakie są warunki oraz jak wygląda kwestia świadczeń wypłacanych w przypadku zaistnienia zdarzeń objętych ochroną ubezpieczeniową?
Jak już wspomnieliśmy, pracodawca może umożliwić pracownikom skorzystanie z dodatkowego ubezpieczenia na życie. Jeżeli pracodawca zdecyduje się na dodatkowe ubezpieczenie grupowe w pracy, to oczywiście przystąpienie do takiego ubezpieczenia jest dobrowolne dla każdego pracownika.
W grupie pracowników, którzy przystąpią do dodatkowego ubezpieczenia na życie pracodawca wyznacza jednego pracownika, który będzie administrował takim ubezpieczeniem. Ponadto, taki administrator będzie również odpowiedzialny za informowanie każdego nowo przyjętego pracownika o funkcjonującym w obrębie firmy grupowym ubezpieczeniu na życie.
Co do samego procesu dotyczącego przystąpienia i negocjacji warunków ubezpieczenia, są to kwestie spoczywające na pracodawcy. Dlatego też, zanim zawarta zostanie umowa pracodawca negocjuje z ubezpieczycielem:
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.