Zazwyczaj delegacja pracownicza kojarzy się nam z kilkudniowym wyjazdem, którego celem może być szkolenie pracownika czy też np. różnego rodzaju mityngi służbowe. Zwykle czas delegacji nie przekracza tygodnia, jednak zdarzają się też i takie wyjazdy, które mogą trwać znacznie dłużej. Tylko czy wtedy będzie to jeszcze delegacja?
Aby określić samą definicję delegacji musimy sięgnąć do Kodeksu pracy. Co prawda nie ma w przepisach prawa pracy definicji określającej ten termin wprost, to można oprzeć się tutaj na art. 77⁵ § 1, który mówi: “Pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową.”.
Jak zatem wynika z powyższej treści, podróż służbowa to wyjazd pracownika poza stałe miejsce pracy lub poza miejscowość, w której znajduje się siedziba zakładu pracy. Ponadto, celem delegacji jest wykonanie w tym czasie jakiegoś służbowego zadania, czyli zlecona jest przez pracodawcę.
Tak więc, kiedy wszystkie powyższe warunki zostaną spełn
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.