Obowiązki pracodawcy, zatrudniającego osoby z niepełnosprawnościami ściśle wiążą się ze orzeczonymi stopniami niepełnosprawności. Problemy mogą sprawiać ich daty ważności oraz zmieniające się stopnie niepełnosprawności. Te ostatnie są ważne przy wyliczaniu urlopu.
Pracownicy z niepełnosprawnością miewają orzeczenia o lekkim stopniu niepełnosprawności wydane na stałe, lecz z biegiem czasu ich stan zdrowia może się pogorszyć i wówczas decydują się złożyć dokumenty o wydanie nowego orzeczenia do Powiatowego Zespołu ds Orzekania o Niepełnosprawności. Nowe orzeczenie nie zostało wydane, gdyż komisja argumentowała, że poprzednie orzeczenie o stopniu lekkim wydane na stałe nie utraciło ważności. Korzystając ze swoich praw, pracownik odwołał się od tej decyzji. W rezultacie został mu przyznany umiarkowany stopień niepełnosprawności na okres trzech lat. Orzeczenie o stopniu umiarkowanym dostarczył do zakładu pracy. W związku z zaistniałą zmianą orzeczenia, zmienia się również wymiar urlopu, przysługujący temu pracownikowi.
W powyższym przypadku pracodawca może powołać się na art. 2a ust. 3 ustawy o rehabilitacji. Zapisano w nim, że bez względu na datę złożenia wniosku o wydanie kolejnego orzeczenia potwierdzając
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.