Zdarzają się sytuacje, kiedy pracownik zatrudniony jest na umowie o pracę w jednej firmie i jednocześnie posiada dodatkowe zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na część etatu także w innym zakładzie pracy. Czy wówczas ma on obowiązek poinformować o tym swoich pracodawców?
Powszechne przepisy pracy nie zobowiązują pracownika do informowania swego pracodawcy o zamiarze podjęcia dodatkowego zatrudnienia czy też jakiejkolwiek innej działalności zarobkowej. Pracownik nie musi więc informować pracodawcy o tym, że podjął lub zamierza podjąć dodatkowe zatrudnienie w innej firmie.
Trzeba jednak wiedzieć, że będąc osobą zatrudnioną w danym zakładzie pracy pracownik może być zobligowany do nie podejmowania działalności konkurencyjnej. Wtedy zazwyczaj związany jest umową ze swoim pracodawcą, której zabezpieczeniem jest dodatkowa umowa o zakazie konkurencji. Nie może wówczas podjąć się działalności konkurencyjnej w stosunku do pracodawcy, ani też świadczyć pracy firmie prowadzącej taką samą działalność. Za złamanie takiego zakazu pracownikowi grożą kary.
W Kodeksie pracy nie ma
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.