Zatrudnianie nowego pracownika, mającego orzeczenie o niepełnosprawności łączy się z wieloma formalnościami. Do jednej z nich należy zarejestrowanie zatrudnionego w ZUS-ie.
W momencie zatrudnienia pracownika, pracodawca ma obowiązek przekazać do ZUS-u odpowiednie zgłoszenie ZUS ZUA do obowiązkowych ubezpieczeń (społecznych i zdrowotnego), w którym podawany jest kod ubezpieczenia. Robi się to, wypełniając druk ZUS ZUA. Potrzebne dane do wypełnienia formularza zapisane są w art. 36 ust. 10 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych:
1. dane identyfikacyjne pracownika;
2. dane ewidencyjne pracownika;
3. dane adresowe pracownika;
4. informacje o ustalonym bądź nieustalonym prawie do emerytury lub renty;
5. tytuł ubezpieczenia;
6. wykonywany zawód;
7. informacja o posiadanym przez pracownika stopniu niepełnosprawności.
Kod tytułu ubezpieczenia składa się z 6 znaków oznaczających:
Informacje o posiadanym (lub nie) stop
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.