Nie zawsze pracodawca może dotrzymać warunków, jakie należy wypełnić, by utrzymać status Zakładu Pracy Chronionej. Rezygnując z niego pracodawca musi dokonać pewnych rozliczeń wobec PFRON.
Pracodawca prowadzący Zakład Pracy Chronionej ma prawny obowiązek informowania wojewody, o każdej zmianie dotyczącej warunków, o których mowa w art. 28 ustawy o rehabilitacji. W sytuacji, gdy z różnych powodów pracodawca przestał spełniać warunki określone w art. 28 ust. 1-3 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z 27 sierpnia 1997 r., traci uprawnienia do legitymowania się statusem Zakładu Pracy Chronionej. Wówczas to, stosownie do treści art. 30 ust. 3 ustawy o rehabilitacji zawodowej wojewoda podejmuje decyzję stwierdzającą utratę przyznanego statusu zakładu pracy chronionej z dniem zaprzestania spełnienia jakiegokolwiek z tych warunków.
Pracodawca, który nie spełnia wymagań do utrzymania statusu Zakładu Pracy Chronionej, powinien wystąpić z wnioskiem do Wojewody o jego uchylenie. Do wniosku należy załączyć:
Każdy urząd wojewódzki może wymagać innych dokumentów, dlatego też warto tam zasięgnąć informacji o ewentualnych dodatkowych załącznikach. We wniosku należy także oznaczyć datę od kiedy pracodawca c
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm