Kandydaci, którzy starają się o zatrudnienie aplikują dokumenty w ramach rekrutacji. Co za tym idzie, do pracodawcy trafiają dane osób, które ubiegają się o zatrudnienie. Można więc zadać pytanie, co się dzieje z dokumentami tych kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni i jak wygląda ochrona takich danych w kontekście RODO.
W sytuacji, kiedy kandydat stara się o jakieś stanowisko pracy odpowiada na daną ofertę przesyłając odpowiednie dokumenty, których wymaga proces rekrutacji. Te dokumenty to najczęściej CV i list motywacyjny, chociaż w przypadku rekrutacji na niektóre stanowiska wymagane jest także dołączenie np. własnego portfolio, listu referencyjnego, czy też zaświadczenia o niekaralności.
RODO wymaga działań związanych z przetwarzaniem danych osobowych w odniesieniu do zasady adekwatności. Oznacza to, że w trakcie rekrutacji mogą być gromadzone tylko te dane kandydatów, które są niezbędne do tego, aby przeprowadzić proces rekrutacji. Zakres tych danych osobowych określa art. 22 Kodeksu pracy i są to:
- imię i nazwisko,
- imiona rodziców,
- data urodzenia,
- miejsce zamieszkania,
- wykształcenie,
- przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
Informacje te mają być pomocne dla pracodawcy w wyborze kandydata o o
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.