Usługi telekomunikacyjne a osoba z niepełnosprawnością

Prawo
11 kwietnia 2023 Piotr Świerżewski

Każdy operator sieci telekomunikacyjnej ma obowiązek zapewnienia dostępności świadczonych usług dla osób z niepełnosprawnościami. Ułatwienia w tym zakresie dotyczą między innymi dostosowania biur obsługi do potrzeb niepełnosprawnych klientów, dostępność serwisów internetowych czy też odpowiednio przystosowane modele telefonów.

Tutaj musimy oprzeć się o przepisy, według których każdy dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych musi spełnić istotne wymagania, które dotyczą udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Dlatego też określona część biur obsługi klienta powinna być przystosowana dla osób, które mają problemy z poruszaniem się.

Ponadto stanowiska obsługi osób niepełnosprawnych powinny być wyposażone w urządzenia umożliwiające komunikację z osobą niesłyszącą, niemówiącą, słabowidzącą oraz zapewnić bezpłatną usługę tłumacza polskiego języka migowego lub systemu językowo-migowego w czasie rzeczywistym.

Pr

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.