Każdemu pracownikowi za wykonaną pracę należy sie odpowiednie wynagrodzenie. Może się jednak zdarzyć, że praca - czy to związana z wykonaniem produktu czy też usługi - została wykonana wadliwie albo niedostatecznie dobrze. Co wtedy?
Art. 80 Kodeksu pracy mówi, że wynagrodzenie przysługuje pracownikowi za pracę, która została wykonana. Uregulowanie to związane jest z elemntarną dla prawa zobowiązań umownych zasadą polegającą na równoważności wzajemnych świadczeń stron umowy.
Trzeba również dodać, że obowiązek wykonywania pracy w sposób sumienny i staranny określa art. 100 § 1 Kodeksu pracy. Związek z wymienionymi artykułami ma także art. 82 Kodeksu pracy, który pozwala na zredukowanie należnego pracownikowi wynagrodzenia, jeżeli z jego winy praca nie była należycie świadczona.
Opierając się o art. 82 § 1 Kodeksu pracy, który to reguluje skutki wadliwego wykonania produktów lub usług z winy pracownika trzeba uznać, że jeżeli wadliwe wykonanie produktów lub usług nastąpiło z winy pracownika, wówczas wynagrodzenie nie przy
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.