Jakie informacje muszą znaleźć się w umowie o pracę na zastępstwo?

Księgowość
26 października 2022 Monika Łysek

Obecnie umowa zawierana w celu zastępstwa pracownika w okresie jego usprawiedliwionej nieobecności mieści się w kategorii umowy na czas określony. Umowa ta zawierana w celu zastępstwa i posiada cechy odróżniające ją od zwykłej umowy na czas określony.

Jak już wyżej wspomniano, umowa o pracę w celu zastępstwa nieobecnego pracownika w pracy stanowi rodzaj umowy na czas określony. Nie trzeba jej zawierać na pełen okres jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Warto pamiętać, że do umowy o pracę w celu zastępstwa nieobecnego pracownika w pracy nie można stosować limitów w zawieraniu umów na czas określony, co wynika z treści art. 25 ze znaczkiem 1 § 4 pkt 1 kodeksu pracy.

Umowa o pracę zawarta w celu zastępstwa nieobecnego pracownia w pracy powinna zawierać wszystkie elementy, które obowiązują w umowie o pracę, a wymienione zostały w art. 29 § 1 kodeksu pracy:

1. strony umowy,
2. rodzaj umowy,
3\

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.