Renta rodzinna - czy jej przyznanie należy zgłosić pracodawcy?

Kadry
12 września 2022Piotr Świerżewski

W przypadku przyznania renty rodzinnej trzeba ten fakt zgłosić pracodawcy jak najszybciej po otrzymaniu decyzji od organu rentowego. Zatajenie przyznania świadczenia może spowodować niekorzystne skutki przy rozliczeniu rocznym. O szczegółach piszemy w poniższym tekście.

Trzeba wiedzieć, że zatrudniony pracownik ma obowiązek wypełnić podstawowe dokumenty związane ze stosunkiem pracy i naliczaniem wynagrodzenia. Wśród tych dokumentów zawsze znajduje się PIT-2 stanowiący oświadczenie dla celów obliczania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy.

Pracownik określa w tym dokumencie pracodawcę jako właściwy podmiot do zastosowania ulgi podatkowej przy obliczaniu zaliczki. Kwotę zmniejszającą podatek uwzględnia przy naliczeniu świadczenia również organ rentowy. A zatem, jeżeli ulga zostaje odliczona podwójnie, podatnik ma wówczas obowiązek jej zwrotu. Niedopłatę podatku, wynikającą ze zdublowania ulgi, pracownik musi wpłacić do urzędu do 30 kwietnia.

Aby otrzymać rentę rodzinną konieczne jest

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.