Jak wygląda zgłoszenie pracownika do PPK?

Kadry
05 września 2022 Piotr Świerżewski

Pracownicze Plany Kapitałowe to program długoterminowego oszczędzania, w którym do prywatnych oszczędności uczestnika dokłada się jego pracodawca i państwo. Zakłady pracy zostały objęte obowiązkiem wprowadzenia PPK. Przed podpisaniem umowy o prowadzenie programu trzeba zorientować się, kto jest uprawniony do uczestnictwa. Jak zatem wygląda zgłoszenie pracownika do PPK?

Zaznaczmy na wstępie, że większość pracowników podlega automatycznemu zgłoszeniu do Pracowniczych Planów Kapitałowych. Dotyczy to osób, które:
- są objęte obowiązkowymi ubezpieczeniami emerytalno-rentowymi z tytułu umowy o pracę, umowy o pracę nakładczą, umowy zlecenia czy kontraktu menedżerskiego,
- ukończyły 18. rok życia, ale nie osiągnęły 55 lat.

Dobrowolne opłacanie składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe nie daje prawa do uczestnictwa w PPK.

Jeżeli chodzi o zgłoszenie pracownika do PPK, to wpływ ma na to okres jego zatrudnienia u danego pracodawcy. Zakład pracy może zgłosić do PPK wyłącznie osoby zatrudnione w firmie prze

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.