Pracownik przebywający na zwolnieniu lekarskim stanowi nie tylko fizyczny brak osoby w miejscu pracy. Pracodawca musi rozliczyć koszty uzyskania przychodów pracownika, czyli wiedzieć skąd pochodzą wynagrodzenie chorobowe i zasiłek chorobowy.
Przypomnijmy, że pracownikowi, który stał się niezdolny do pracy z powodu choroby. przysługuje prawo do wynagrodzenia chorobowego, a następnie zasiłku chorobowego. Zgodnie z art. 92 par. 1 pkt 1 kodeksu pracy wynagrodzenie chorobowe, w wysokości 80% wynagrodzenia, należy się za czas niezdolności do pracy trwającej łącznie do 33 dni w ciągu roku kalendarzowego, a w przypadku pracownika, który ukończył 50 lat, trwającej łącznie do 14 dni w ciągu roku kalendarzowego. Po upływie wymienionych okresów pracownik ma prawo do zasiłku chorobowego wypłacanego przez pracodawcę, jeżeli ten jest płatnikiem zasiłków lub Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Podstawowym zagadnieniem dla rozliczenia kosztów uzyskania przychodów u pracownika jest zakwalifikowanie źródeł, z których pochodzą wynagrodzenie chorobowe i zasiłek chorobowy.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynagrodzenie chorobowe stanowi dla pr
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm