Świadectwo pracy to bardzo ważny dokument w kontekście nawiązania następnego stosunku pracy, ponieważ zawiera w swojej treści wiele istotnych informacji. Pracodawca ma obowiązek wydania świadectwa pracy pracownikowi niezwłocznie po zakończeniu trwania stosunku pracy. Oczywiście zdarzają się sytuacje, gdy informacje zamieszczone w świadectwie pracy są błędne lub niekompletne. Wówczas zachodzi konieczność sprostowania świadectwa pracy.
Świadectwo pracy to oświadczenie wiedzy pracownika i obejmuje swoją treścią informacje niezbędne do ustalenia jego uprawnień wynikających ze stosunku pracy oraz uprawnień z ubezpieczenia społecznego.
Jeżeli chodzi o prawo żądania sprostowania świadectwa pracy, to w sposób wyraźny zostało ono przyznane pracownikowi w art. 97 § 2¹ Kodeksu pracy. Na tej podstawie pracownik może w ciągu 14 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa.
W przypadku nieuwzględnienia wniosku pracownikowi przysługuje - w ciągu 14 dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania świadectwa pracy - prawo wystąpienia z żądaniem jego sprostowania do sądu pracy. Również w sytuacji niezawiadomienia przez pracodawcę o odmowie sprostowania świadectwa
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.