Obowiązki pracodawcy w razie choroby zawodowej pracownika

Kadry
21 marca 2022 Redakcja OBPON

Opierając się o art. 235¹ Kodeksu pracy, chorobą zawodową określa się chorobę wymienioną w wykazie chorób zawodowych, jeżeli w wyniku oceny warunków pracy można stwierdzić bezspornie lub z wysokim prawdopodobieństwem, że została ona spowodowana działaniem czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy albo w związku ze sposobem wykonywania pracy, zwanych "narażeniem zawodowym".

W sytuacji, kiedy dochodzi do wystąpienia choroby zawodowej w danym zakładzie pracy Kodeks pracy nakłada na pracodawcę szereg obowiązków.

Już na samym początku działań pracodawca zobowiązany jest zgłosić właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu i właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy każdy przypadek, w którym zachodzi podejrzenie choroby zawodowej.

Ponadto, zgodnie z art. 235 § 3 Kodeksu pracy, w przypadku kiedy u pracownika rozpoznana została choroba zawodowa, pracodawca ma obowiązek:

- ustalić przyczyny powstania choroby zawodowej oraz charakter i rozmiar zagrożenia tą choro

Porady dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami: prawo, kadry, księgowość | Vademecum Wiedzy

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.