Pierwszy dzień w nowej pracy wiąże się z dużymi emocjami, ale również z pewnymi obowiązkami, których muszą dopełnić zarówno pracodawca, jak i pracownik. Czy jednak zawsze dzień zawarcia umowy o pracę jest dniem rozpoczęcia pracy?
W powszechnym rozumieniu termin rozpoczęcia pracy oznacza dzień, w którym pracownik rozpoczyna pracę u danego pracodawcy. Kodeks pracy modyfikuje to potoczne rozumienie, a ustawodawca łączy z datą rozpoczęcia pracy doniosłe skutki prawne. Jak określono w art. 26 kodeksu pracy, stosunek pracy nawiązuje się w terminie określonym w umowie jako dzień rozpoczęcia pracy, a jeżeli terminu tego nie określono, to w dniu zawarcia umowy.
Zazwyczaj dzień zawarcia umowy o pracę jest dniem rozpoczęcia pracy. Jednakże obie daty nie muszą się pokrywać. Pracownik i pracodawca mogą wskazać w umowie o pracę jako dzień rozpoczęcia pracy inny dzień niż data zawarcia umowy.
Mimo nieprzystąpienia przez pracownika do pracy w dniu oznaczonym w umowie jako dzień rozpoczęcia pracy stosune
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.