W przypadku niektórych wykonywanych zawodów pracownik musi być dyspozycyjny, bowiem tego wymaga specyfika branży. Warto więc wiedzieć, czy w ramach odbywania dyżuru pod telefonem pracownikowi należy się wynagrodzenie albo czas wolny.
Pracownik ma obowiązek pozostawać do dyspozycji pracodawcy tylko w godzinach pracy i identycznie to wygląda jeżeli chodzi o dostępność pod telefonem komórkowym. Oznacza to, że poza wyznaczonymi ramami czasowymi ów pracownik nie ma obowiązku odbierania telefonu i może go nawet wyłączyć.
Z przepisów Kodeksu pracy wynika jednak, że pracownik może zostać zobowiązany przez pracodawcę do pozostawania w dyspozycji do pracy w ramach tzw. dyżuru pod telefonem. Jeżeli w czasie takiego dyżuru pracownik nie zostanie wezwany do pracy, to ten czas dyspozycyjności nie jest wliczany do czasu pracy. A zatem za ten czas pracownikowi nie przysługuje wynagrodzenie ani czas wolny. Czas dyspozycyjności w ramach dyżuru pracownika może dotyczyć innyc
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.